31.03.2017/12:20

Allegro z nową strategią. W planach aplikacja i wejście do sklepów stacjonarnych

Przemysław Budkowski, prezes Allegro.pl poinformował o planach, jakie portal ma po przejęciu przez konsorcjum funduszy inwestycyjnych (Cinven, Permira i Mid Europa Partners). Firma skupi swój rozwój na rynku polskim i zrezygnuje z walki o niemieckich klientów – pisze gazeta.pl. W planach jest aplikacja mobilna, nowy system płatności, a także wejście z ofertą do sklepów stacjonarnych.

Jednym z najważniejszych kroków, będzie rezygnacja z prowadzenia serwisu na rynku niemieckim i skupienie się na Polsce. Władze firmy argumentują, że firma musiałaby zainwestować w niemiecki projekt więcej czasu, energii i pieniędzy na marketing. Allegro chce rosnąć w Polsce szybciej niż cały rynek. Przypomnijmy, że polski rynek e-commerce rośnie z roku na rok o ok. 15 proc. i obecnie jest wart 43,8 mld zł. Według analiz serwisu za trzy lata będzie wart 66 mld zł.

Allegro chce zrezygnować z systemu płatności PayU, który należy do - byłego właściciela portalu - Naspersa i zbudować własny system płatności z ofertą kredytową dla klientów. Jak pisze gazeta.pl platforma prowadzi obecnie rozmowy z kilkoma dużymi instytucjami finansowymi, które będą w stanie przygotować system płatności dla platformy. Firma prowadzi także rozmowy z firmami, które pomogą portalowi wejść z handlem do sklepów stacjonarnych.

 Allegro chce mocno rozwinąć na portalu kategorię modową. Jak informuje gazeta.pl obecnie oferty modowe to 14 proc. wszystkich ogłoszeń na Allegro. Ambicją portalu jest, by wskaźnik ten w ciągu trzech lat nie spadł poniżej 9 proc. Portal rozmawia już z największymi markami obuwniczymi o wprowadzeniu ich oferty na platformę. Podobne  negocjacje będą prowadzone również firmami odzieżowymi. Rozwija systematycznie sprzedaż w kategoriach „dom i ogród” oraz „motoryzacja. Nie zamierza też wchodzić w sprzedaż żywności przez internet, bo ze względu na szybko psujący się produkt to działalność mało dochodowa.

W najbliższych miesiącach Allegro planuje rozwój i promocję aplikacji mobilnej. Firma chce wykorzystać rosnący udział urządzeń mobilnych w ruchu, w internecie.

Allegro działa od 1999 r. Na portalu działa 22 mln kont użytkowników, a swoje towary wystawia 1,7 mln osób oraz 100 tys. firm. Rocznie za pośrednictwem Allegro zawieranych jest 164 mln transakcji.

Kilka miesięcy temu grupa funduszy (Cinven, Permira i Mid Europa Partners) przejmie za 3,25 mld dol. od międzynarodowego koncernu Naspers 100 proc. udziałów w Allegro. Transakcję sfinalizowano w ciągu ostatnich tygodni.

Więcej: gazeta.pl

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.