28.10.2016/09:32

Alma ma już tylko 24 sklepy. Sieć skurczyła się o połowę

Sieć Delikatesów Alma w piątek, 28 października liczyła już tylko 24 sklepy. To o ponad połowę mniej, niż w czasach świetności, gdy Alma pochwalić mogła się 50 placówkami.

Na chwilę obecną działa jeszcze sześć sklepów Alma w Warszawie, pięć w Trójmieście, jeden w Poznaniu, dwa w Łodzi, dwa we Wrocławiu, jeden w Katowicach, jeden w Tarnowie, jeden w Bochni, jeden w Węgrzcach oraz cztery w Krakowie.

Przypomnijmy, wczoraj, to jest 27 października swoją działalność zakończył sklep internetowy sieci, Alma24.pl. Jeszcze niedawno za jego pośrednictwem kupować można było 18 tys. artykułów w 11 miastach/aglomeracjach Polski.

Olbrzymie kłopoty Almy nie są dla nikogo tajemnicą. Giełdowa spółka w minionym tygodniu poinformowała o tym, iż nie spłaciła w terminie kredytów wypowiedzianych jej przez PKO BP, opiewających łącznie na kwotę ok. 60 mln zł. Krakowski sąd wkrótce rozpatrzy wniosek Almy o otwarcie postępowanie sanacyjnego, jak również wnioski o upadłość spółki (jeden złożony przez wierzyciela Almy Zbigniewa Jurasza, a drugi przez sam zarząd Alma Marketu). Równocześnie firma zapowiedziała zwolnienia grupowe, które obejmą ok. 40 proc. załogi.

Zarząd firmy w międzyczasie zapewnia w oświadczeniach, że "w czasie trwania postępowania sanacyjnego (o jego otwarciu musi najpierw zadecydować sąd - dop. red.) firma działać będzie normalnie, odbywać się będzie handel i [firma] nadal będzie świadczyć swoje usługi".

- Jak w każdym biznesie zdarzają się lepsze i gorsze momenty. Zawirowanie w działaniu spółki odbiło się negatywnym echem w mediach, co wpłynęło na restrykcyjne zachowania dostawców i spotęgowało problemy z zatowarowaniem naszych sklepów. Sytuacja ta zachwiała naszym budowanym od lat wizerunkiem i powoduje utratę klientów. Nie możemy sobie na to pozwolić - przeczytać można w jednym z oświadczeń wydanych przez zarząd Alma Marketu.

Czytaj także:
Sklep internetowy Alma24.pl został zamknięty

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.