10.07.2020/19:47

Amazon bierze się za walkę z podróbkami. Będzie ujawniał dane sprzedawców

Amazon poinformował firmy korzystające z amerykańskiej platformy marketplace, że od 1 września 2020 r. przestaną oni być anonimowi. Koncern chce w ten sposób ułatwić konsumentom świadomy wybór i ograniczyć sprzedaż produktów niebezpiecznych i podróbek.

Podróbki i produkty niebezpieczne stały się w ostatnich latach plagą platformy marketplace Amazona. Koncern zaczyna walkę z tym groźnym procederem. Firma powiadomił sprzedawców, że z dniem 1 września przestaną być anonimowi.

Konsumenci kupujący od sprzedawców platformy często nie wiedzą tak naprawdę, od kogo kupują. Często zamiast nazwy firmy detaliści posługują się pseudonimami, a wielu z nich nie podaje danych teleadresowych firmy. To zapewnia bezkarność różnego rodzaju nieuczciwym przedsiębiorcom, którzy sprzedają produkty sfałszowane, niebezpieczne czy takie, których sprzedaż jest zakazana.

Sprzedawcy muszą jednak podać Amazonowi faktyczne dane, gdy zakładają konto na platformie. Cóż z tego, skoro w USA – w przeciwieństwie do Europy, Japonii czy Meksyku – były one niedostępne dla klientów. Wkrótce ma się to zmienić. "Uśmiech" z logo firmy trafi na twarze części klientów, którzy mogli być niezadowoleni z kupionych produktów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.