Amazon Fresh najczęściej wykorzystywanym narzędziem dostaw żywności w czasie pandemii w USA
Jak wynika z danych Stock Apps, Amazon Fresh był najchętniej wybieranym dostawcą żywności w Stanach Zjednoczonych podczas lockdownów w tym roku. 29 proc. respondentów twierdziło, że kupuje tam regularnie.
Z kolei 40 proc. badanych stwierdziło, że podczas tegorocznych lockdownów kupowało w Amazon Fresh częściej niż zazwyczaj. Na drugiej pozycji uplasowały się lokalne, niezależne restauracje, a na trzecim lokalne sklepy spożywcze.
Badanie wykazało również, że postawy konsumentów mogą ulec zmianie w dłuższej perspektywie – 37 proc. respondentów wskazało, że planuje używać Amazon Fresh częściej po pandemii, a 40 proc. twierdzi, że będzie korzystać z dostaw tej platformy w podobnej ilości, co w trakcie lockdownów. To zdecydowanie więcej niż w przypadku wszystkich innych odpowiedzi.
Co ciekawe, według tego samego badania 53 proc. konsumentów wskazało, że od początku pandemii rzadziej odwiedzało sklepy convenience. 31 proc. respondentów wskazało, że rzadziej robi zakupy w sklepach spożywczych. Powody są różne. Ok. 40 proc. stwierdziło, że stara się skonsolidować zakupy i robi mniej „wypraw” do sklepów, a 38 proc. podkreśliło, że nie potrzebuje części produktów i nie musi jeździć po nie do sklepów. Spadek liczby wizyt jest też spowodowany rzadszym przemieszczaniem się i obawą o bezpieczeństwo.
0 komentarzy
-
HANDEL I DYSTRYBUCJA
13