26.11.2020/12:01

Amazon nawiązuje strategiczną współpracę z… rządem USA. Wspólnie będą zwalczać wielką plagę e-commerce

Amazon oraz amerykańska rządowa agencja National Intellectual Property Rights Coordination Center (IPR Center) ogłosiły wczoraj inaugurację wspólnie prowadzonej operacji, mającej na celu zapobieganie przenikania na rynek podróbek markowych produktów. Operację wspiera także amerykańska służba celna U.S. Customs and Border Protection (CBP) oraz firma kurierska DHL.

– IPR Center odgrywa kluczową rolę w zabezpieczaniu globalnego łańcucha dostaw w celu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa konsumentów. Dzięki współpracy z takimi partnerami, jak Amazon, możemy zwiększyć wysiłki zmierzające do identyfikowania, przerywania przestępczej działalności i ścigania tych osób, firm i organizacji przestępczych, które zaangażowane są w nielegalne sprowadzanie podróbek. Ta wspólna operacja jest najnowszym przykładem partnerstwa publiczno-prywatnego, które służy poprawie bezpieczeństwa naszego rynku wewnętrznego – powiedział Steve Francis, dyrektor IPR Center.

– Amazon monitoruje i eliminuje asortyment w przypadku podejrzenia, że dane produkty mogą być podróbkami. Zdajemy sobie jednak sprawę, że fałszerze nie próbują sprzedawać swoich podróbek w pojedyńczych sklepach, ale próbują oferować je w wielu miejscach. Dzięki połączeniu działań Amazona, IPR Center i innych agencji rządowych, jesteśmy w stanie zatrzymywać podróbki już na granicach, niezależnie od tego, w jakich miejscach przestępcy będą próbowali je sprzedawać. Bardzo cenimy sobie partnerstwo z IPR Center i innymi służbami, służące ochronie amerykańskich konssumentów oraz ściganiu kryminalistów – oświadczył Dharmesh Mehta, vice president, Customer Trust and Partner Support, Amazon.

Aby chronić konsumentów, partnerzy operacji będą analizować dane i prowadzić celowane inspekcje w amerykańskich portach przywozowych, uniemożliwiając podrobionym produktom przedostanie się do krajowego łańcucha dostaw. Amazon i IPR Center będą też wykorzystywać dowody gromadzone w trakcie operacji w celu dalszego ścigania i pociągania do odpowiedzialności podmiotów łamiących prawo.

Ze strony Amazona operacja prowadzona będzie przez utworzony w tym roku specjalny oddział Counterfeit Crimes Unit, którego zadaniem jest wspieranie dochodzeń prowadzonych przez służby wymiaru sprawiedliwości oraz wszczynanie procesów cywilnych przeciwko fałszerzom produktów markowych.

Amazon zdecydowanie zwalcza sprzedaż podróbek na swoich platformach. Tylko w 2019 r. koncern przeznaczył ponad 500 mld dolarów w ochronę swoich sprzedawców i klientów przed podróbkami oraz innymi formami oszustw i nadużyć. Inwestycje objęły uczenie się maszyn oraz budowę zautomatyzowanych systemów wykrywających przestępców i identyfikujących potencjalnie podrobione produkty. Powołano specjalne zespoły, które obsługują i stale ulepszają narzędzia do zwalczania fałszerstw. W rezultacie, w przypadku 99,9 proc. ofert zamieszczanych na Amazonie nie pojawiły się żadne skargi klientów, kwestionujące oryginalność sprzedawanych produktów.

Źródło: Amazon

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • HK 27.11.2020

    No i super! Nareszcie się Aliexpressowi i cwanym Azjatom dobiorą do d... Nie trudno zbijać majątek kradnąc innym ich pomysły. Kiedy u nas?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także