02.07.2020/19:22

Amazon odpowiada na zarzuty związków zawodowych

Po strajkach ponad 2 tys. pracowników niemieckiego Amazona, które miały miejsce w ostatnich dniach czerwca 2020 r., gigant e-commerce zabiera głos. 

Bezpośrednią przyczyną dwudniowych strajków było wykrycie koronawirusa u pracowników kilku centrów logistycznych Amazona w Niemczech. Związkowcy wskazują, że samo ognisko zakażeń w Bad Hersfeld obejmowało 30-40 osób zatrudnionych w magazynie.

Amazon informuje, że związek zawodowy wezwał do strajków w sześciu niemieckich centrach logistycznych. - Większość naszych współpracowników nie bierze w nich udziału i w związku z tym nie obserwujemy wpływu strajków na realizację zamówień klientów - podaje Magdalena Rangosz-Kalinowska, PR Manager w polskim oddziale Amazona.

Koncern tłumaczy, że do końca czerwca na całym świecie zainwestował około 4 mld dolarów we wdrożenie inicjatyw związanych z COVID, aby nadal realizować zamówienia klientów i zapewnić bezpieczeństwo pracownikom, a tylko w Niemczech kupił 470 mln sztuk środków do dezynfekcji rąk, 21 mln par rękawiczek ochronnych, 19 mln maseczek, przyłbic oraz innych osłon na usta i nos, 39 mln chusteczek dezynfekujących. Według Amazona służba zdrowia oraz przedstawiciele rządu potwierdzają, że firma wprowadziła odpowiednie środki w celu ochrony pracowników i klientów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.