17.06.2020/14:05

Amazon odświeża stary niemal jak telewizja koncept telezakupów

Telezakupy były swego czasu popularną formą sprzedaży – głównie różnych gadżetów, w rodzaju „sprytnych” zestawów malarskich czy urządzeń kuchennych. Wydawałoby się, że w dobie Internetu ten kanał komunikacji z konsumentami stracił rację bytu. Jednak – jak informuje Forbes – Amazon próbuje odświeżyć stary koncept ze wsparciem technologii cyfrowych.

Amazon próbuje wynaleźć na nowo telezakupy. Firma emituje co tydzień magazyn modowy Making The Cut, którego gospodarzami są znana projektantka Heidi Klum oraz prezenter Tim Gunn. Program ma formę reality show – co tydzień zaproszeni do programu projektanci rywalizują na antenie swoimi propozycjami modowymi. Wśród jurorów znajdują się takie sławy, jak supermodelka Naomi Campbell czy Carine Roitfeld, była redaktor naczelna Vogue Paris.

Zwycięskie projekty są dostępne na platformie Amazona tuż po programie – odcinki są zapewne nagrywane z wyprzedzeniem – i są z reguły błyskawicznie wykupowane przez konsumentów. W ramach dodatkowej nagrody laureaci mogą też zamieścić w serwisie Amazona swoją autorską kolekcję mody, promowaną w ramach marki Making The Cut.

Jak zauważa Forbes, Amazonowi udaje się tworzyć narrację, która wiąże emocjonalnie publiczność z projektantami. Dzięki temu konsumenci czują się bardziej przywiązani do kupowanej odzieży, niż gdyby po prostu zdjęli ją z wieszaka w butiku. Budowanie takiej narracji, powiązanej z obecnością celebrytów, jest marketingowo skuteczniejsze od zwykłej reklamy.

Źródło: forbes.com

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.