22.01.2020/20:51

Amazon pierwszy w rankingu Global 500. Lidl i Aldi wśród najszybciej rozwijających się marek

Podczas trwającego Światowego Formum Ekonomicznego w Davos brytyjska firma wyceniająca globalne marki uznała Amazon najbardziej wartościową firmą na świecie – podaje serwis next.gazeta.pl.

Jak podała firma Brand Finance z siedzibą w Londynie "Amazon tworzy historię jako pierwsza marka, która przekroczyła wartość 200 miliardów dolarów". Analitycy przytoczeni przez next.gazeta.pl, dodali też, że wartość firmy Jeffa Bezosa wynosi obecnie niemal 221 mld dolarów, co oznacza skok o 17,5 proc. od ostatniego rankingu "Global 500".

Drugą pozycję w rankingu zajmuje Google wyceniane na 159,7 mld dolarów - firma wskoczyła z trzeciej pozycji przy wzroście o 11,9 proc. Natomiast firma Apple spadła z drugiej na trzecią pozycję (spadek o 8,5 proc.), a jej wartość to 140,5 mld.

Raport Brand Finance obejmuje 500 globalnych firm o najwyższej wartości, przy czym warto zauważyć, że aż 204 spośród nich to amerykańskie przedsiębiorstwa. Co ciekawe, analitycy Brand Finance wskazują na firmy Lidl i Aldi jako najszybciej rozwijające się obecnie marki w handlu detalicznym, "udowadniając, że handel elektroniczny nie jest jedyną drogą do sukcesu w branży".

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.