27.03.2017/08:09

Amazon testuje formaty sklepów stacjonarnych

Amerykański gigant online Amazon zamierza rozszerzać sieć placówek stacjonarnych. Firma testuje kilka rozwiązań w tym zakresie – wynika z raportu opublikowanego przez New York Times. Sklepy stacjonarne miałyby oferować głównie żywność i inne artykuły, które trudno się sprzedaje online.

Jednym z pomysłów amerykańskiego potentata są punkty odbioru zamówień złożonych online. Dwa takie punkty, przeznaczone do odbioru zamówień złożonych w serwisie Amazon Fresh, mają być wkrótce otwarte w Seatlle – wynika z informacji uzyskanych przez Timesa. Do końca roku ma być otwartych jeszcze pięć takich punktów. Ich zadaniem jest usprawnienie dostaw żywności zamówionej online i poprawienie rentowności tego biznesu, na którym na razie Amazon podobno niezbyt dobrze zarabia.

Inny pomysł to większe sklepy spożywcze, w których klienci mogliby kupować produkty świeże, w tym mieso, podczas gdy towary paczkowane byłyby dla nich pakowane, zgodnie z zamówieniem online, w przylegających do takich sklepów magazynach logistycznych.

Testowany jest też format convenience pod nazwą Amazon Go. Jego główną zaletą ma być system technologiczny maksymalnie upraszczający odprawę kasową i płatność. Trwają jeszcze prace nad stroną techniczną projektu, ale zgodnie z informacjami Timesa do końca roku koncern zamierza uruchomić sieć placówek Go w Wielkiej Brytanii oraz w USA.

Niektóre z projektów Amazona wciąż są jeszcze w fazie konceptowej lub testowej, jednak wydaje się oczywiste, że dla firmy priorytetem staje się wypracowanie strategii połączenia sprzedaży online i offline w jedną spójną całość.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.