06.12.2016 / 15:01
StoryEditor

Amazon uruchomi sklep bez kasjerów, kas i kolejek

(materiały prasowe)
Koncern Amazon testuje w Seattle (USA) koncept nowego sklepu - Amazon Go  - wyposażonego w najbardziej zaawansowane technologie zakupowe dostępne obecnie na świecie. To sklep marzeń dla każdego klienta, w którym nie ma kasjerów, kas… ani kolejek. Punkt zostanie otwarty dla klientów na początku 2017.

Zakupy w sklepie Amazon Go (ok. 170 mkw. powierzchni handlowej) robi się za pomocą mobilnej aplikacji, którą każdy może ściągnąć na swojego smartfona, a którą jest uruchamiana przy wejściu do sklepu. Co ciekawe telefon można trzymać w kieszeni, bez konieczności skanowania kodów umieszczonych na produktach. Klient wchodzi do placówki handlowej wybiera produkty, które chce kupić a następnie wychodzi ze sklepu bez konieczności podchodzenia do kasy i płacenia za nie.

Jak to możliwe? Wszystko dzięki ultranowoczesnej technologii Just Walk Out, która sama wykrywa produkty, które zostały zdjęte z półki (można je także odłożyć bez konieczności płacenia na półkę), a następnie umieszcza je w wirtualnym koszyku zakupowym. Kiedy klient kończy zakupy, może po prostu opuścić sklep. Krótko po tym, opłata ściągana jest z jego konta na Amazonie, a klient otrzymuje potwierdzenie zapłaty (elektroniczny paragon).

W sklepie Amazon Go można kupić przede wszystkim produkty convenience, w tym dania gotowe do spożycia, na śniadanie, obiad, czy kolację, a także świeże przekąski i kanapki produkowane na miejscu przez kucharzy na bazie lokalnych produktów i pieczywa z okolicznej piekarni. Sklep oferuje także wachlarz produktów pierwszej potrzeby od mleka, chleba, czy sera po lokalnie produkowane czekoladki.

Już kilka miesięcy temu Amazon informował o planach uruchomienia sieci "tradycyjnych" sklepów convenience, które będą wykorzystywane także jako punkty odbioru towaru zamówionego w sklepie internetowym.

18. kwiecień 2024 20:08