Amazon w Polsce to dobra wiadomość dla konsumentów i wyzwanie dla innych firm [KOMENTARZ]
Im więcej graczy na rynku e-commerce, tym lepiej dla konsumentów. Allegro będzie musiało doskonalić ofertę. Z kolei mniejsze e-sklepy muszą znajdować nowe sposoby, by się wyróżniać na tle gigantów – uważa Łukasz Sztuczyński, szef działu SHOP+ w Mindshare Polska.
– Pojawienie się drugiego dużego gracza e-commerce obok Allegro to na pewno dobra wiadomość dla konsumentów. Większa liczba marketplace'ów oznacza wzrost konkurencyjności oferty, zarówno pod kątem cen, jak i obsługi, a Amazon szczyci się stawianiem obsługi klienta na pierwszym miejscu – wyjaśnia Łukasz Sztuczyński, szef działu SHOP+ w Mindshare Polska.
– Natomiast z punktu widzenia podmiotów e-commerce już obecnych na polskim rynku, wejście nowego, dużego gracza to ogromne wyzwanie. Główny konkurent – Allegro ma zbudowaną silną pozycję i świadomość marki wśród e-klientów, więc będzie mu łatwiej zmierzyć się z tą sytuacją. Będzie jednak musiał skupić się na zapewnieniu i promocji doskonałej obsługi zamówień oraz wprowadzaniu narzędzi jeszcze bardziej ułatwiających zakupy, podobnych do wdrożonych wcześniej: Allegro Smart, Raty Allegro czy Allegro Pay – kontynuuje ekspert Mindshare Polska.
– Dla mniejszych sklepów kluczowe będzie budowanie świadomości wyższej jakości oferty czy jej personalizacja, która pomoże im wyróżnić na tle ogromnych marketplace’ów na literę A – podsumowuje Łukasz Sztuczyński.
Przypomnijmy, że firma Amazon ogłosiła w środę oficjalnie "rozpoczęcie prac nad uruchomieniem w Polsce Amazon.pl". Od dziś przedsiębiorcy planujący sprzedaż za pośrednictwem Amazon w Polsce oraz globalnie, mogą rejestrować swoje konta po polsku na stronie sell.amazon.pl w ramach przygotowań do premiery serwisu.
Amazon na razie nie podaje dokładnej daty uruchomienia polskiego marketplace amerykańskiego giganta e-commerce.
14