10.06.2020 / 09:47
StoryEditor

Amazon zainwestował w Polsce już 14 mld złotych

Centrum logistyczne Amazona w Pawlikowicach k/ Łodzi (fot. Konrad Kaszuba)
Amazon to największy pracodawca i trzecia pod względem inwestycji amerykańska firma w Polsce – takie dane płyną z raportu „30 lat inwestycji amerykańskich w Polsce”, przygotowanego przez Amerykańską Izbę Handlową w Polsce (AmCham) i KPMG.

Na raport powołuje się portal infostrefa.pl. Wartość inwestycji amerykańskich w naszym kraju na koniec 2018 r. była szacowana na 24,4 mld dolarów jednak w ocenie AmCham może to ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.09.2025 / 09:38
StoryEditor
Producent Milki trafi do sądu. Mondelez pozwany za wprowadzanie klientów w błąd
Producent Milki trafi do sądu. Mondelez pozwany za wprowadzanie klientów w błąd (fot. Facebook.com/Milka)

Mondelez, koncern znany m.in. z produkcji czekolad Milka trafi do sądu. Został pozwany za wprowadzanie w błąd klientów, którzy kupowali czekoladę Milka. Jak tłumaczy się spółka?

W artykule przeczytasz:

  • Downsizing żywności w wykonaniu Mondelez – Milka zmniejszyła się o 10 gram
  • Stowarzyszenia Konsumentów składa skargę na Mondelez za wprowadzanie klientów w błąd
  • Jak się tłumaczy Mondelez z downsizingu?
  • Producenci będą mieli obowiązek informowania o downsizingu żywności?
  • 80 proc. Polaków spotkała się z downsizingiem produktów
  • Dowsinzig masła, dżemów, a nawet chleba

– Niemieckie Stowarzyszenie Konsumentów pozywa Mondelez za wprowadzające w błąd opakowania czekolady Milka. Jej zawartość maleje, ale ceny rosną – donosi portal retaildtail.eu.

Downsizing żywności w wykonaniu Mondelez – Milka zmniejszyła się o 10 gram

Organizacja konsumencka oskarża Mondelez o to, że niektóre tabliczki czekolady Milka w ostatnim czasie zmieniły swoją gramaturę. Tabliczka nie ma już 100 gram, ale 90. Oczywiście producent nie „chwalił się” tym zabiegiem.

Jak wskazuje Stowarzyszenie Konsumentów z Hamburga, samo opakowanie i wygląd pozostały identyczne, a sama tabliczka stała się cieńsza o około milimetr. Co więcej, tuż przed tym zabiegiem downsizingu, znacznie wzrosły ceny detaliczne.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.09.2025 / 11:27
StoryEditor
Przychody InPostu rosną o 35 proc. Polski rynek schodzi na drugi plan?
Przychody InPostu rosną o 35 proc. Polski rynek schodzi na drugi plan? (Fot. InPost)

Grupa InPost osiągnął aż 3,5 mld zł przychodu w drugim kwartale 2025 r. Skorygowana EBITDA grupy wyniosła 1 mld zł. – Po raz pierwszy ponad połowa przychodów Grupy InPost pochodziła spoza Polski – mówi Rafał Brzoska. Jakie plany ma spółka na przyszłość?

W artykule przeczytasz:

  • InPost w drugim kwartale znacznie zwiększył sieć paczkomatów
  • Wzrost przychodów InPost do poziomu 3,5 mld zł w drugim kwartale

  • Marża EBITDA Inpost powyżej 28 proc.  

  • Rafał Brzoska: wyniki potwierdzają sukces naszej strategii międzynarodowej

  • Jakie plany na przyszłość ma InPost?

  • Podstawowe dane finansowe InPost za drugi kwartał 2025 r.

InPost w drugim kwartale znacznie zwiększył sieć paczkomatów

Grupa InPost opublikowała wyniki finansowe za drugim kwartał 2025 rok. W tym okresie znacząco wzrósł wolumen przesyłek obsługiwanych przez InPost. W drugim kwartale było to 324 miliony przesyłek, czyli o 23 proc. więcej niż przed rokiem. Grupa InPost podkreśa, że to nawet większy wzrost niż dynamika wzrostu rynku e-commerce na kluczowych rynkach.

Warto także podkreślić, że w drugim kwartale 2025 roku Grupa InPost znacznie powiększyła swoją sieć. Na koniec czerwca 2025 r. miała ponad 88 000 punktów OOH, w tym ponad 53 000 maszyn Paczkomat. Obecnie, liczba urządzeń za granicą przewyższyła liczbę w Polsce.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. wrzesień 2025 17:55