Amazon znów jest wart więcej niż bilion dolarów
Akcje Amazona poszybowały o 13 proc. po ogłoszeniu przez firmę wyników kwartalnych. Inwestorów zachwycił fakt, że w ciągu dwóch lat liczba członków programu lojalnościowego Prime wzrosła o 50 proc. Spadają za to nakłady na usługę szybkich dostaw.
Akcje Amazona w trakcie czwartkowego handlu posesyjnego zyskały aż 13 proc. Jeśli wzrost ten utrzyma się podczas sesji piątkowej, będzie to największy dzienny skok wartości akcji od października 2017 r.
Sprzedaż netto w ostatnim kwartale 2019 r. wzrosła o 21 proc. r/r, osiągając wartość 87,4 mld dolarów. Zysk netto wyniósł 3,3 mld dolarów – to wzrost o 8 proc. Spadły natomiast nakłady na usługę dostaw tego samego dnia, nieco poniżej prognozowanego 1,5 mld dolarów. Firma przekonuje, że „mamy za sobą najgorsze, jeśli chodzi o presję tej usługi na nasze marże”. Koszty usługi one-day-shipping były jednym z największych powodów do niepokoju dla akcjonariuszy.
Jeff Bezos w specjalnym oświadczeniu napisał, że liczba uczestników płatnego programu lojalnościowego Amazon Prime przekroczyła 150 mln, co oznacza, że wzrosła o 50 proc. od kwietnia 2018 r, gdy firma ostatni raz publikowała te dane.
12