12.04.2017/12:12

AmazonFresh Pickup - firma testuje kolejny sposobów na e-handel żywnością

Amerykański gigant próbuje wejść mocniej na rynek żywności. Jest to krok niezbędny, jeśli firma chce powalczyć z Walmartem o miano największego detalisty świata. Zdaniem The Seattle Times, najnowszy eksperyment Amazona – uruchomienie dwóch punktów odbioru zakupów spożywczych w Seattle – świadczy o tym, że koncern bardzo poważnie myśli o rynku e-grocery.

Niedawno Amazon uruchomił w swoim rodzinnym Seattle dwa punkty odbioru zakupów spożywczych AmazonFresh Pickup – informuje The Seattle Times. Mija właśnie dekada, odkąd w tym samym mieście firma uruchomiła usługę dostaw kurierskich żywności AmazonFresh, która od tej pory rozprzestrzeniła się na ponad 20 obszarów metropolitarnych, od Los Angeles po Londyn, nie osiągając jednak znaczącej skali obrotów.

Rynek spożywczy jest wart w samych tylko Stanach Zjednoczonych ok. 600 mld dolarów. Wejście na ten rynek jest sprawą kluczowej wagi, jeśli Amazon poważnie myśli o pokonaniu Walmarta w rywalizacji o miano największego detalisty świata.

Nowe punkty odbioru zamówień są w fazie „beta”, co znaczy, że na razie mogą z nich korzystać tylko pracownicy firmy, uczestniczący w programie testowym. Docelowo usługa ma być dostępna wyłącznie dla członków klubu Amazon Prime. Członkostwo kosztuje 99 dolarów rocznie, ale za to usługa odbioru zamówień będzie nieodpłatna, podczas gdy korzystanie z serwisu kurierskiego AmazonFresh kosztuje 14,99 USD miesięcznie.

Amazon nie wprowadził usługi click&collect dla produktów spożywczych jako pierwszy. Kilka sieci amerykańskich, w tym Walmart, oferują ją już od jakiegoś czasu. Atutem giganta internetowego może być popularność jego aplikacji, używanej przez mniej więcej 30 mln Amerykanów. A zdaniem wielu analityków przyszłość internetowego handlu żywnością to raczej m-commerce niż e-commerce.

Eksperyment Amazona z punktami odbioru zamówień to jedna z wielu ścieżek, które firma próbuje wydeptać, by osiągnąć rentowność biznesu e-grocery, Na razie do niego dokłada, ponieważ logistyka w tym kanale sprzedaży jest trudna, a klienci na razie z dystansem podchodzą do kupowania w nim niektórych rodzajów żywności, takich jak świeże mięso.

Inną ścieżką jest nowy format Amazon Go. Pilotażowa placówka została uruchomiona w grudniu ubiegłego roku, także w Seattle. Jest to sklep o powierzchni ok. 170 mkw, w którym zastosowano technologie podobne do wykorzystywanych w samochodach autonomicznych – kupujący wchodzą do sklepu, biorą towary z półek i wychodzą bez podchodzenia do kasy, a ich konto jest automatycznie obciążane kwotą. Ten sklep jest również w fazie testów, ale ma być dostępny dla szerokiej publiczności do połowy 2017 r., choć Wall Street Journal informował ostatnio, że technologia do monitorowania osób i produktów dostała czkawki.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.