01.12.2020/19:39

Ambrze pandemia nie straszna. Tempo wzrostu jak przed kryzysem

Importer win zanotował mniejszy spadek przychodów w IV kwartale roku obrotowego 2019/2020, a w kolejnym przychody urosły dwucyfrowo, co jest wynikiem podobnym do tego sprzed pandemii. Firma tonuje nastroje, ale jednocześnie zapowiada inwestycje. W Polsce chce rozwijać małe formaty sklepowe.

„Po mniejszym niż sądziliśmy spadku przychodów w IV kw. 2019/20 (6 proc. vs oczekiwane 12 proc.), w kolejnym przychody spółki wzrosły o 12.4 proc., czyli były na poziomie dynamik sprzed pandemii. Jednak aby nie popadać w nadmierny optymizm trzeba pamiętać, że wzrost wynikał częściowo z odroczonego popytu z okresu kwiecień-maj. Pod wpływem nowych obostrzeń oczekujemy spadku przychodów w bieżącym kwartale o 3 proc., jednak cały rok i tak powinien być dużo lepszy niż nasze prognozy z poprzedniego raportu. W perspektywie dwóch-trzech kwartałów pandemia powinna się zakończyć (część ludzi przechoruje, część się zaszczepi), a z pewnością nie będzie już znacząco wpływać na gospodarkę” – czytamy w raporcie firmy.

W roku 2019/2020 firma zanotowała obroty na poziomie 590,9 mln złotych i zysk netto w wysokości 34,7 mln, a w roku 20/21 chce podnieść te wskaźniki do poziomów odpowiednio 618,9 mln i 36,5 mln zł. W pierwszym kwartale uzyskała przychód na poziomie 125,2 mln zł i 3,7 mln zysku netto. Oznacza to wzrost względem analogicznego kwartału w zeszłym roku odpowiednio o 11,1 proc. oraz 42,3 proc. Sprzedaż w Polsce wzrosła w pierwszym kwartale nowego roku obrachunkowego o 10,7 proc.

„Uważamy, że najważniejszy dla spółki miesiąc (grudzień) jest aktualnie dużą niewiadomą. Z pewnością w kanale HoReCa nastąpi całkowite załamanie, jednak ta część stanowi tylko 5-6 proc. przychodów spółki. Cały rynek wina i alkoholi może ucierpieć w niewielkim stopniu (podobnie jak to było w kwietniu/maju). Jednak nawet słabsze wyniki w tegorocznym sezonie świątecznym (w naszych prognozach zakładamy 3 proc. spadku przychodów) nie zmienią pozytywnych, długoterminowych perspektyw dla rynku oraz pozycji Ambry” – czytamy w komunikacie

Spółka planuje też inwestycje. W Czechach rozbudowywany będzie sklep internetowy. Z kolei w Polsce firma cały czas rozwija projekt orzeźwiających drinków bezalkoholowych oraz Winiarnię Zamojską. Spółka planuje także rozwój sieci sklepów w formatach mniejszych tzw. przyulicznych, jak również współpracę ze sklepami niezależnymi.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także