08.11.2016/15:11

Analityk Mintela na Kongresie Słodycze 2016: Innowacje są jak zastrzyk świeżej krwi

Konsumenci uczą się, że warto zapłacić więcej za słodycze wysokiej jakości. To wyraźny trend, który przejawia się m.in. rosnącą liczbą smakołyków wytwarzanych ręcznie oraz sezonowych – powiedziała na Kongresie Słodycze 2016 Honorata Jarocka, analityk firmy Mintel.

Ekspertka podkreślała, że polski konsument, choć coraz lepiej wyedukowany, wciąż jest bardzo wrażliwy cenowo, zatem szukanie równowagi pomiędzy ceną a jakością jest wciąż dla krajowych producentów bardzo ważne.

Honorata Jarocka zaznaczyła, że w kategorii czekolady, producenci obecnie skupiają się na reklamowaniu smaku, podkreślają rodowód ziaren kakao. - Na rynku jest coraz więcej nowości eksperymentalnych, jak np. czekolada wegańska, bez laktozy, z dodatkiem zbóż. Zauważamy, że marki zachodnie chętnie inspirują się trendami z Azji, czego przykładem jest np. czekolada z herbatą Matcha – powiedziała analityk Mintela. - Pojawiają się też nowe produkty, jak chociażby czekolada "dark milk", produkt pośredni między czekoladą gorzką a mleczną – dodała.

Zapytana o to, czym są dla niej innowacje, odpowiedziała: - Innowacje to zastrzyk nowej krwi, coś co zadziwi rynek, trochę nim potrząśnie.

Ekspertka wskazała również, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, czyli do października 2016 roku, najwięcej innowacji na rynku słodyczy pojawiło się w Niemczech. Na kolejnych miejscach znalazły się kolejno USA, Francja, Wielka Brytania, Kanada i Brazylia.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.