31.08.2016/12:50

Atlanta Poland sprzedaje mniej, bo zamówienia ogranicza Jeronimo Martins Polska

W czwartym kwartale roku obrotowego 2015/2016, tj. w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2016 roku, Atlanta Poland zanotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 43,776 mln zł. To o 19,9 proc. mniej w porównaniu z okresem kwiecień-czerwiec 2015 roku. Powodem są m.in. mniejsze zamówienia ze strony Jeronimo Martins Polska.

We wskazanym okresie wolumen sprzedaży spółki zwiększył się o 5,8 proc. – z 5,2 tys. ton do 5,5 tys. ton. W czwartym kwartale roku obrotowego 2015/2016 spółka zrealizowała zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 5,303 mln zł, czyli o 20,0 proc. niższy w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Wskaźnik marży brutto ze sprzedaży wyniósł 12,11 proc. i ukształtował się na tym samym poziomie co rok wcześniej (12,13 proc.). W omawianym okresie firma poniosła stratę na działalności operacyjnej w wysokości 1,652 mln zł wobec zysku na poziomie 222 tys. zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. 

„Poniesienie przez Atlanta Poland S.A. straty netto w czwartym kwartale roku obrotowego 2015/2016 było efektem prawie 20 proc. spadku przychodów ze sprzedaży, który nastąpił w konsekwencji: znaczących spadków cen surowców, ograniczenia dostaw do Jeronimo Martins Polska oraz ograniczenia realizacji części zamówień na orzechy przetworzone w związku z prowadzoną inwestycją rozbudowy zakładu produkcyjnego w Gdańsku” – czytamy w komunikacie spółki.

Na I kwartał roku obrotowego 2016/2017, zgodnie z sezonowością działalnością spółki, prognozowany jest niższy poziom sprzedaży w porównaniu z okresami, w których przypadają Święta Bożego Narodzenia oraz Wielkanocne. Dotyczy to przede wszystkim lipca i sierpnia, bo wrzesień jest miesiącem, od którego z reguły rozpoczyna się wzrost popytu. Dodatkowo na obniżenie przychodów ze sprzedaży w perspektywie co najmniej I kwartału roku obrotowego 2016/2017 może wpłynąć ograniczenie współpracy z kluczowym odbiorcą z segmentu detalicznego oraz niższy poziom cen sprzedaży części produktów w porównaniu z poprzednim rokiem.

Atlanta Poland istnieje od 1990 roku i jest największą firmą w Polsce importującą oraz sprzedającą bakalie wykorzystywane do produkcji wyrobów czekoladowych, słodyczy, ciastek oraz pieczywa. Produkuje bakalie konfekcjonowane pod marką Bakal oraz markami własnymi sieci handlowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.