15.09.2021/11:46

Atrakcyjna ekspozycja słodyczy kluczem do sukcesu

Kolorowa, złożona i wciąż zmieniająca się - słodycze i przekąski to jedna z najbardziej zróżnicowanych kategorii sklepowych. Kupujący mogą być nieco zdezorientowani ilością i różnorodnością produktów, niemniej odpowiedni sposób wykorzystania narządzi merchandisingowych jest idealnym rozwiązaniem na to, aby zwiększyć szansę na wybór i zakup danego towaru. Dobrze dobrane systemy pozwalają na umieszczanie produktów w przejrzysty sposób na półkach dbając jednocześcnie o ich widoczność poprzez możliwość ich ciągłego, automatycznego fejsowania. Wykorzystanie tego typu  systemów powala na utrzymanie czystości i przejrzystości półek, a co za tym idzie przyciągnięcie Klientów do zakupu aktrakcyjnie zaprezentowanych słodyczy czy przekąsek.

Odpowiednia ekspozycja w przypadku słodyczy jest istotna, ponieważ asortyment tego typu jest często kupowany w wyniku działań impulsywnych, czyli spontanicznych. Jest to zakup nieplanowany, podyktowany chwilowym pragnieniem wynikającym często z atrakcyjności danego produktu. Warto więc zadbać nie tylko o odpowiednie rozmieszczenie słodyczy w sklepie, ale także o ich atrakcyjną prezentację. Słodycze i przekąski przez swoją różnorodność kolorów i opakowań oraz ilość produktów to jedna z najbadziej zróżnicowanych kateorii sklepowych. Nad zapanowaniem nad bałaganem na półkach i ułatwieniem klientom wyboru odpowiednich produktów mogą pomóc odpowiednio zastosowane narzędzia merchadisngowe. 

Przykładem rozwiązań, które stanowią podstawę dobrze zorganizowanych, atrakcyjnie prezentujących się i uporządkowanych produktów są systemy Multivo Max™ oraz Next™. Oba rozwiązania doskonale sprawdzają się w kategorii słodycze i przekąski. Next™ to tray z popychaczem, który instaluje się na belce. Atutem tego rozwiązania jest m.in. zwiększenie ilości i widoczności eksponowanych produktów, prowadząc do maksymalizacji przestrzeni sprzedażowej. Multivo Max™ to metalowy tray z popychaczami, umieszczany na półce. Oba systemy posiadają tray’e, z ruchomymi ściankami bocznymi i odpowiednimi rodzajami popychaczy, dzięki czemu można wyeksponować produkty niezależnie od gramatury i formatu opakowania, co w przypadku różnorodności produktów w tej kategorii stanowi ogromną zaletę. Wprowadzenie systemu Next™ w kategorię słodyczy, pozwala na stworzenie tzw. „ściany produktów”, która nieustannie przyciąga wzrok klientów, przynosząc wymierne korzyści w postaci zwiększenia sprzedaży. Ponadto zastosowanie systemów ułatwia codzienną pracę pracowników poprzez automatyczne „fejsowanie” produktów, czyli umieszczanie „twarzy” artykułów bezpośrednio przy brzegu półki, zapewniając stałą widoczność asortymentu. Badania pokazały, że dzięki zastosowaniu tego typu rozwiązań sprzedaż impulsowa wzrasta o około 15‑20% ze względu na fakt, że produkty znajdują się tuż przy krawędzi półki, czyli przyciągają wzrok konsumenta.

System Next™ na czekoladach (materiał partnera)
System Multivo Max™ na czekoladach (materiał partnera)

Jeśli chodzi o naturalne przekąski, takie jak orzechy, suszone owoce, ale też cukierki czy draże - coraz więcej detalistów decyduje się na eksponowanie produktów luzem ograniczając ilość odpadów opakowaniowych. Zrównoważony rozwój jest dla wielu osób priorytetem, sprzedawcy, którzy decydują się na bezopakowaniowy merchandising przyczyniają się do zmniejszenia ilości odpadów opakowaniowych. Takie podejście pozytywnie wpływa na odbiór sklepu w oczach kupującego. Jest to również odpowiedź na pojawiający się konsumencki trend indywidualizacji. Badania pokazują, że 57% kupujących oczekuje, iż produkty będą dostosowane do ich potrzeb.

Merchandising produktów sprzedawanych luzem pozwala kupującym na pełną kontrolę nad wyborem indywidualnego asortymentu i ilości produktu. W tym przypadku firma HL Display wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i oferuje pojemniki grawitacyjne lub zasypowe, które gwarantują całkowitą szczelność oraz doskonałą widoczność produktu w zamkniętym, higienicznym systemie. Pojemniki grawitacyjne są wytwarzane z materiału pochodzącego z recyklingu i należą do gamy asortymentu Sustainable Choice, posiadają także atest żywnościowy. Regulacja przepływu i ergonomiczny uchwyt zapewniają optymalne doświadczenie zakupowe. Ponadto pojemniki doskonale eksponują zawartość, a przy tym pomagają w ograniczeniu strat poprzez wykorzystanie rotacji zapasów na zasadzie FIFO  (produkty, które są najdłużej na stanie, sprzedawane są w pierwszej kolejności). Warto również podkreślić, że pojemniki grawitacyjne 4eBIN™ zajęły 1 miejsce w kategorii Wyposażenie w konkursie Perły Rynku FMCG (więcej informacji pod linkiem https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/perly-rynku-fmcg-2021-perly-rynku-kosmetycznego-2021-perly-regionu-2021-poznaj-zwyciezcow).

Pojemniki grawitacyjne 4eBIN™ (materiał partnera)

Oto jeden z komentarzy naszych Klientów rekomendujących posiadanie pojemników:

„Pojemniki 4eBIN™ firmy HL Display są ciekawym rozwiązaniem dla sklepów posiadających w swojej ofercie produkty sypkie. Ich użycie przyczynia się do redukcji ilości zbędnych opakowań. Nie dość, że wyglądają estetycznie to dodatkowo pozwalają zachować higienę, co w czasach pandemii jest niezwykle ważne.” -  Joanna Kobylińksa-Sandoval, dyrektor handlowy ds. produktów świeżych, Eurocash Franczyza.

Pojemniki zasypowe dostępne są w różnych rozmiarach i wariantach, np. z oddzielaczem, wolno opadającą klapką, łopatką lub szczypcami. Są całkowicie szczelne, posiadają osadzone na zawiasach, pyłoszczelne pokrywy chroniące produkty przed środowiskiem zewnętrznym. Wyeksponowane w ten sposób smakołyki z łatwością zachęcają konsumentów do sięgnięcia po małe co nieco.

Pojemniki zasypowe 3eBIN™ (materiał partnera)

Sposób prezentacji produktów w sklepie to nie tylko kwestia porządku i aranżacji przestrzeni, ale także - a może przede wszystkim - ważne narzędzie marketingowe. Wiąże się z merchandisingiem, czyli metodą umiejętnego ułożenia asortymentu w taki sposób, aby zwiększyć jego sprzedaż. Rozwiązania HL Display nie tylko wpływają na podniesienie wartości danego sklepu i poprawę jego wizerunku w oczach konsumentów, ale też ograniczają koszty pracy pracowników, redukują straty produktowe i co istotne generują wzrost przychodów.

O HL Display

HL Display oferuje swoim klientom szerokie portfolio gotowych narzędzi do komunikacji wewnątrzsklepowej oraz rozwiązań merchandisingowych. Tworzy również indywidualne projekty i usługi mające na celu poprawę doświadczenia zakupowego przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności kosztowej i dbałości o środowisko naturalne. Firma powstała w 1954 roku. W ciągu blisko 70 lat działalności stała się światowym liderem w obszarze merchandisingu sklepowego i rozwiązań komunikacyjnych. Rozwiązania przedsiębiorstwa, które jest obecne w ponad 70 krajach można znaleźć w 295 tys. placówek detalicznych na całym świecie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także