06.02.2019 / 23:46
StoryEditor

Auchan będzie rozwijał sieć sklepów MyAuchan na stacjach paliw

Auchan Łomianki (materiały własne)
Sieć Auchan Retail i rumuński koncern paliwowy OMV Petrom będą rozwijać wspólny projekt, który zakłada szeroki rozwój sklepów convenience MyAuchan na stacjach benzynowych na rynku rumuńskim. Firmy podpisały właśnie memorandum w tej sprawie.

Po dwóch latach firmy Auchan Retail i OMV Petrom zakończyły testy projektu, w ramach którego uruchomionych zostało 15 sklepów na stacjach działających w największych miastach, a...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 83% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.11.2025 / 20:03
StoryEditor
TOP 10 trendów w marketingu na 2026 rok. Jak marki i handel mogą je wykorzystać?
TOP 10 trendów marketingowych na 2026 rok – RAPORT Kantara (fot. Canva)

Eksperci firmy Kantar opracowali 10 trendów w marketingu na 2026 rok. Wśród nich jest większe wykorzystanie sztucznej inteligencji, wzrost znaczenia retail mediów czy eksperymentowania przez przedsiębiorstwa. Jakie trendy marketingowe będą istotne w 2026 roku?

Kreatywność i wzrost dzięki technologii

W połowie listopada 2025 roku ukazał się coroczny raport „Marketing Trends” opracowany przez ekspertów Kanta. Wśród autorów znajdują się m.in. Jane Ostler, Mary Kyriakidi, Cynthia Vega, Duncan Southgate, Bia Bezamat, Nicki Morley, Valeria Piaggio, Nicole Jones, Věra Šídlová oraz Chirantan Ray. Wskazują w nim dziesięć trendów, które będą miały wpływ na świat marketingu w 2026 roku.

– Rok 2025 na nowo nauczył całą branżę podstaw technologii i udowodnił, że nowoczesne narzędzia, jak np. generatywna sztuczna inteligencja (GenAI), mogą pomóc marketerom lepiej rozumieć odbiorców i podejmować lepsze decyzje, co z kolei przełoży się na wzrost firm i wzrost wartości marek – komentuje Jane Ostler, zajmująca w Kantar stanowisko Chief Insights Officer.

– W 2026 roku sukces odniosą te marki, które będą wykorzystywać technologię do pobudzania kreatywności, inkluzywności i wzrostu, ale nie stracą z oczu tego, co je wyróżnia na rynku – dodaje Jane Ostler.

10 trendów w marketingu w 2026 roku

Eksperci Kantara wskazują na dziesięć następujących trendów, które mają w dużym stopniu kształtować rynek w roku 2026. Jednak warto podkreślić, że znaczna część z nich opiera się na dobrej jakości danych, co podkreślają eksperci.

– Sukces musi wynikać z wykorzystywania danych – muszą to być jednak dane wysokiej jakości, gromadzone w sposób odpowiedzialny i wspierane przez innowacje i eksperymenty – przekonuje Jane Ostler.

Poniżej znajdziecie 10 trendów marketingowych na 2026 rok: 

Rozwój agentów AI

Kantar wskazuje, że już teraz około 24 proc. użytkowników AI korzysta z asystenta zakupowego opartego na sztucznej inteligencji. Asystenci AI coraz częściej sprawdzają produkty i pomagają użytkownikom w wyborze towarów i usług. Dlatego marki i handel będą musieli szybko nauczyć się obsługiwać zarówno realnych konsumentów, jak i ich pomocników AI.

Budowanie świadomości marki poprzez GEO

– W 2026 r. zadaniem dyrektorów marketingu będzie zapewnienie obecności marek w treściach wykorzystywanych do trenowania modeli sztucznej inteligencji. W ten sposób, kiedy człowiek poprosi o rekomendację (np. przepis na danie, poradnik czy recenzję), pojawi się odpowiednia marka – uważają eksperci Kantara. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 80% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.11.2025 / 13:26
StoryEditor
Handel mierzy się z kosztami pracy i niepewnością. Jakie bariery najbardziej hamują sektor?
Handel mierzy się z kosztami pracy i niepewnością. Jakie bariery najbardziej hamują sektor? (fot. Shutterstock)

Firmy kolejny rok zmagają się z obciążeniami, które wyraźnie ograniczają ich działalność – wynika z najnowszych danych Miesięcznego Indeksu Koniunktury. Handel, choć na tle innych branż radzi sobie z częścią wyzwań lepiej, również odczuwa skutki zmian kosztowych i gospodarczych.

Koszty pracownicze pozostają najczęściej wskazywaną barierą prowadzenia działalności od grudnia 2023 r. W listopadzie 2025 r. problem ten wskazało 67 proc. firm. Dane z zestawi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2025 00:35