Auchan chce walczyć z marnotrawstwem i plastikiem
Promowanie dobrego jedzenia, walka z marnotrawstwem i użyciem plastiku oraz zmniejszenie śladu węglowego - to cele Auchan Retail Polska opublikowane w najnowszym raporcie na temat zrównoważonego rozwoju p.t. „Zmieniamy życie”.
Raport podsumowuje kluczowe działania firmy w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu za lata 2018-2019. Publikacja przedstawia również inicjatywy podjęte w pierwszym etapie wdrażania nowej strategii Auchan 2022.
Zgodnie z przyjętymi założeniami, odpowiedzialność społeczna stanowi warunek konieczny realizacji wszystkich projektów strategicznych sieci. Osią wyznaczającą kierunki działań firmy w tym obszarze jest przyjęta przez ONZ Agenda na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030 zawierająca 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. Auchan skupia się na realizacji celów 12. (odpowiedzialna produkcja i konsumpcja), 7. (czysta i dostępna energia) oraz 13. (działania w dziedzinie klimatu), które w strategii Auchan 2022 tłumaczą się na cele: promowania dobrego jedzenia, walki z marnotrawstwem i użyciem plastiku, oraz zmniejszenia śladu węglowego firmy. Z uwagi na wyjątkową sytuację związaną z pandemią COVID-19, raport obejmuje także przegląd działań podjętych na początku 2020 r.
- Zgodnie z założeniami strategicznego projektu przedsiębiorstwa Auchan 2022, CSR jest i będzie nieodłączną częścią wszystkich decyzji biznesowych, które podejmujemy. Chcemy coraz lepiej i szybciej odpowiadać na nowe trendy i zmieniające się oczekiwania konsumentów. Skupiamy się na promowaniu dobrej i zdrowej żywności − w przystępnej cenie, budując w tym celu partnerstwa z lokalnymi i krajowymi producentami oraz dostawcami − mówi Gérard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska.
I dodaje: - W ten sposób przyczyniamy się do rozwoju gospodarczego i ożywienia społeczności lokalnych. Przeciwdziałamy marnowaniu żywności poprzez konkretne działania oraz walczymy z nadmiernym użyciem plastiku - mamy konkretne realizacje w tym obszarze, o którym można poczytać w Raporcie. Bardzo ważne jest również dla nas jest zmniejszenie naszego śladu węglowego. W centrum naszej działalności zawsze stawiamy ludzi, tworzymy dobre miejsca pracy, promujemy równe szanse i różnorodność, rozwój i szkolenia. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że razem
Najnowszy raport Auchan Retail Polska przygotowany został w sposób, który pozwala spojrzeć na działalności firmy w tym obszarze oczami klientów. Jest formą dialogu z nimi
i pokazuje, jak w praktyce, w każdym sklepie, każdego dnia wygląda odpowiedzialność sieci. Zwraca uwagę czytelników na wartości Auchan, kluczowe obszary działania i cele na najbliższe lata w dobie zmieniającego się otoczenia.
W perspektywie do 2022 r. są to przede wszystkim:
● Promowanie dobrego jedzenia:
− 100% produktów marki własnej sieci oznaczonych będzie etykietą spożywczą Nutriscore
− sukcesywnie wprowadzane będą kolejne produkty marki Pewni Dobrego, tworzonej przez Auchan w ramach odpowiedzialnego partnerstwa współpracy z lokalnymi dostawcami – to produkty o najwyższej jakości, wytwarzane z poszanowaniem warunków pracy, środowiska naturalnego oraz dobrostanu zwierząt
● Walka z marnotrawstwem i użyciem plastiku:
− 100% opakowań marki własnej Auchan będzie się nadawało do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania
− zniesione zostaną opakowania plastikowe działów: piekarnia, cukiernia, mięso, wędliny, sery, ryby oraz owoców i warzyw w samoobsłudze
● Zmniejszenie śladu węglowego :
− 50% energii elektrycznej w sklepach pochodzić będzie ze źródeł odnawialnych
− o 25% zmniejszona zostanie konsumpcja energii elektrycznej w sklepach
− o 20% zredukowana zostanie emisja dwutlenku węgla związana z transportem towarów
6