09.03.2018/11:06

Auchan Holding: Rok 2017 był kluczowym okresem w transformacji wszystkich spółek grupy

W przypadku sieci stacjonarnej priorytetem była multi-formatowość oraz kanał convenience. W 2017 r. 84 proc. nowych sklepów były to placówki convenience lub ultraconvenience. W 14 krajach Auchan Retail jest obecnie operatorem multi-formatowym. Docelowo ma takim być na wszystkich 17 rynkach.

Trwa konwergencja sieci pod wspólną marką. Obecnie 26 proc. wszystkich sklepów funkcjonuje pod szyldem Auchan, do końca 2018 r. dojdzie do nich kolejne 50 proc. Każdorazowa zmiana szyldu oznacza wzrost liczby klientów oraz przychodów danego sklepu – od 5 do 13 punktów procentowych, w zależności od kraju.

Międzynarodowy sukces odnoszą marki własne firmy z kategorii non-food, takie jak tekstylia, kosmetyki, agd, artykuły dekoracyjne czy elektronika użytkowa. Przyczyniają się one do ogólnego wzrostu rentowności.

Pierwsze testy dotyczące Audastores – pilotażowych modernizacji placówek z poszczególnych formatów – zachęcają Auchan Retail do kontynuowania rewolucji konceptu hipermarketów.

– Rok 2017 był kluczowym dla Auchan Retail. Trwa realizacja strategii transformacyjnej. Nawiązaliśmy strategiczną współpracę z Alibabą. We Współpracy z chińskim partnerem zamierzamy osiągnąć pozycję lidera sprzedaży „phygital” w sektorze spożywczym, a następnie wykorzystywać będziemy zdobyte w ten sposób doświadczenie na innych rynkach – powiedział Wilhelm Hubner, CEO spółki Auchan Retail. – Nasi współpracownicy ze wszystkich krajów ciężko pracują nad poprawą doświadczenia zakupowego konsumentów. Wyniki tych działań będą w pełni widoczne w 2019 r. Obecnie odnotowujemy niezwykłe zróżnicowanie wyników osiąganych przez nasze sieci na poszczególnych rynkach. W różnych krajach, w zależności od sytuacji lokalnej, podejmujemy różne niezbędne działania naprawcze. W Hiszpanii i Portugalii udało nam się już powrócić na ścieżkę wzrostową. Sukcesy na pierwszych etapach realizacji planu transformacji Vision 2025 napawają mnie absolutną pewnością, że nasze zespoły pracownicze skutecznie wdrożą nasze wizje rozwoju. W 2018 r. będziemy jeszcze bardziej przyspieszać nasze działania – podsumował menedżer.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.