06.07.2020/20:12

Auchan Polska chce mieć 1000 kas samoobsługowych do połowy przyszłego roku!

Do połowy 2021 r. Auchan Retail Polska planuje podwoić liczbę kas samoobsługowych w swoich sklepach, aby zapewnić docelowo ponad 1000 samoobsługowych miejsc płatniczych. Firma planuje także wprowadzić już w 2020 r. automaty na stacjach benzynowych.

Auchan już w 2007 r. wprowadził w hipermarkecie Auchan w Białymstoku pierwsze kasy samoobsługowe. Obecnie detalista modernizuje strefy płatności, oferując klientom szerszy wybór opcji i narzędzi płatniczych, co ma poprawić płynność przejścia przez linię kas.

– Wzbogacamy funkcjonalności linii kas, aby sprostać nowym oczekiwaniom naszych klientów, dając im wybór różnych opcji i narzędzi płatniczych. Każdy klient będzie mógł wybrać odpowiadającą mu ścieżkę płatności, w zależności od dostępnego czasu i jego koszyka. Naszym celem jest zapewnienie szybkiej, płynnej i bezproblemowej obsługi, zarówno w przypadku kas automatycznych, w których liczy się przede wszystkim krótki czas dokonywania płatności, jak i kas tradycyjnych, gdzie na pierwszy plan wysuwa się waga kontaktów międzyludzkich. Dużej płynności zakupów niewątpliwie będzie sprzyjać też rozszerzona możliwość dokonywania płatności cyfrowych, zwłaszcza zbliżeniowych – mówi cytowany w komunikacie Gérard Gallet, dyrektor zarządzający Auchan Retail Polska.

 
 
 
 
 

Zmodernizowana strefa płatności, łącząca kasy tradycyjne i samoobsługowe oraz wykorzystująca cyfrowe formy płatności, "ma wzmocnić nowoczesny wizerunek sieci Auchan, pozwalając równocześnie na poprawienie płynności przejścia przez linię kas i stworzenie nowego wymiaru zawodu kasjera" - tłumaczy sieć.

– Instalacja automatycznych kas pozwoli naszym pracownikom na przekształcenie tradycyjnego zawodu kasjera w zawód bardziej zróżnicowany, w którym liczy się spersonalizowane podejście do klienta. Umożliwi też nabycie nowych kompetencji, otwierających nowe perspektywy w rozwoju ścieżki zawodowej. Chcemy ułatwiać i upraszczać zakupy naszym klientom oraz polepszać ich codzienne życie, a to z pewnością upraszczać będzie także codzienne życie zawodowe naszych pracowników – dodaje cytowana w komunikacie Marta Florczak, dyrektor HR w Auchan Retail Polska.

Auchan Retail Polska należał do pionierów w zakresie wdrażania kas samoobsługowych w Polsce, wyprzedzając większość konkurencyjnych sieci o kilka lat. Jednak z biegiem czasu kasy samoobsługowe pojawiały się w kolejnych sieciach i stawały się coraz nowocześniejsze, m.in. zajmowały mniej miejsca i akceptowały różne formy płatności. Kasy Miłe w Auchan w tym czasie mocno zestarzały się technologicznie.

Detalista wykorzystał proces integracji sieci Real, przejętej w 2015 r. od Metro Group, do upowszechnienia urządzeń samoobsługowych w swoich placówkach. Z kolei strategia unifikacji brandu – obejmującej hipermarkety, supermarkety i sklepy convenience – stała się okazją do wprowadzania kas samoobsługowych także w mniejszych formatach.

Obecnie w hipermarketach Auchan funkcjonuje relatywnie mniej urządzeń samoobsługowych w porównaniu z konkurencją. Sieć jako jedna z już nielicznych akceptuje ponadto płatności gotówkowe w trakcie procedury self-checkout. Ogłoszony właśnie plan modernizacji strefy kas ma pozwolić detaliście dorównać do technologicznej czołówki.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • klient z przypadku 07.07.2020

    czekam z niecierpliwością aż Auchan pójdzie drogą Tesco i... opuści Polskę. Anglicy szli tą samą ścieżką - kasy samoobsługowe i czynna jedna bądź dwie kasy na cały blaszany moloch (albo wcale). Jeżeli dołożymy do tego coraz częstsze braki towaru na półkach, ceny które na tle konkurencji nie są wcale atrakcyjne (Auchan nadal "jedzie" na legendzie z przeszłości, że jest tani a raczej był). Co zaś się tyczy samych kas samoobsługowych - sam z nich korzystam, ale u normalnej konkurencji bo u niej ww. urządzenia działają jak należy. Te w wydaniu Auchan to czyste kuriozum, przy którym człowiek więcej naklnie się pod nosem niż to jest wszystko warte. Auchan zamyka już nierentowne sklepiki i chyba góra nie potrafi wyciągnąć wniosków z tej sytuacji a tym bardziej zrozumieć/pojąć, gdzie leży przyczyna takiego stanu rzeczy, szczególnie, że konkurencja rozwija się koncertowo.

  • Tom89 07.07.2020

    Nowy sposob na oszczednosci kasjer/kasjerka kosztuje.Maszyna nie chodzi na L4 i moze pracowac 24h przez 7dni.Koszt utrzymania maszyny znikomy.Tylko jest jeden problem nie kazdy chce sie na tych kasach kasowac.Z reszta Auchan jest tak madre jak zawsze,a potem pretensje,ze winny pracownik. W moim Auchan jest ich 12 dosc czesto sie psuja i naprawic nie ma kto.Kolejki jak byly tak sa.Klienci sie wycwanili czekaja az kasa zwykla sie otworzy.Bede chodzic po sklepie nawet godzine.Beda stac do jednej kasy nawet jak kolejka.Ostatnio Auchan na kasy juz nie zatrudnia bo po co jak kasjerki siedza na opiece,L4,na urlopach wychowawczych itp.Pan prezes na spotkaniu oznajmil,ze kasjerki/kasjerzy przynosza najwieksze straty dla firmy.Pracownicy dzialow rowniez bo rotacja jest zbyt duza.Plan szkolenia pracownikow dzialow na kase skonczyl sie totalna klapa.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.