29.09.2020/11:01

Auchan Polska z mocnym wzrostem przychodów w 2019 r. Operator największą siecią hipermarketów na polskim rynku detalicznym

W 2019 r. Auchan Polska wykazuje istotną poprawę wyników finansowych w stosunku do poprzedniego roku. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 3,1 proc. do poziomu 11 048 mln zł, co pozwoliło spółce wzmocnić wiodącą pozycję na rynku hipermarketów w Polsce.

Przedstawiciele sieci Auchan Retail Polska wskazują, że dzięki realizowanej strategii „mającej na celu ugruntowanie pozycji najtańszej sieci handlowej, a także mając w centrum uwagi potrzeby i oczekiwania klienta, oferując to co dobre, zdrowe i lokalne” firma była w stanie poprawić rentowność sprzedaży brutto o 0,7 proc.

Optymalizacja działalności operacyjnej i  ograniczanie działań generujących straty pozwoliły znacznie obniżyć koszty pośrednie i ogólne firmy. Dzięki temu wynik sprzedaży Auchan
w Polsce poprawił się o 208 mln zł, a zysk ze sprzedaży wyniósł 81 mln zł.

- Rok 2019 pozwolił nam zbudować stabilną podstawę do realizacji strategii #Auchan 2022. Jestem przekonany, że zachowując potrzeby klienta w centrum naszej uwagi oraz dzięki zaangażowaniu i pasji naszego zespołu do promowania dobrego i świadomego odżywiania  będziemy w stanie uzyskać bardzo dobrą dynamikę dalszego rozwoju  –  mówi Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan w Polsce.

Zakończony przegląd aktywów spółki skutkował aktualizacją wartości aktywów niefinansowych o 44 mln zł. Po dokonanych w 2018 i 2019 roku odpisach Auchan nie przewiduje dalszej istotnej utraty wartości aktywów w Polsce.

Zmniejszenie zadłużenia pozwoliło na ograniczenie kosztów finansowych o 12 mln zł. Dzięki poprawie wyniku ze sprzedaży spółka zamknęła rok stratą na poziomie - 0,1 proc. w stosunku do przychodów ze sprzedaży.

W 2019 roku firma Auchan zarządzała w Polsce 106 sklepami, w tym 74 hipermarketami, 27 supermarketami i 5 sklepami convenience pod szyldem „Moje Auchan”. Auchan Polska jest częścią obecnej w 12 krajach sieci Auchan Retail.

Auchan Retail Polska to wielo-formatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych i sklepów osiedlowych pod szyldem Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce Auchan Direct działającym w aglomeracji warszawskiej.

 

Dowiedz się co słychać w polskim handlu!

Zapraszamy do rejestracji na kongres Retail & FMCG Congress 2020: https://www.kongresrynkufmcg.pl/rejestracja-dla-uczestnikow/.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także