Auchan stawia w CEE na ekspansję w kanale online. Udział sprzedaży e-commerce osiągnie nawet 15 proc.
Auchan dynamicznie rozwija kanał online. Takie są przynajmniej plany sieci sklepów, nie tylko w Polsce, ale i innych rejonach Europy. Na Ukrainie Auchan dąży do tego, aby znaczna część przychodu pochodziła z biznesu internetowego.
Niedawno Auchan poinformował, że rozwija kolejne kanały w ramach sprzedaży w Polsce. Do rozkręconego już sklepu internetowego dołączyły odbiory zamówień w marketach i na parkingach przed centrami handlowymi. Kontynuowana jest współpraca z partnerami handlowymi i platformami e-commerce takimi jak Szopi.pl oraz Allegro.
Na Ukrainie Auchan chce zwiększyć udział swojej sprzedaży online do 15 proc. dzięki rozszerzeniu zasięgu e-commerce na wszystkie regiony kraju – podaje IDG. Detalista osiągnie ten efekt przez rozbudowę sieci sklepów. Auchan chce otwierać nowe placówki, również markety proximity, w rejonach najbardziej zaludnionych.
Rozwój sklepów na Ukrainie umożliwi Auchan rozszerzenie usługi click&collect oraz zwiększenie zasięgu e-commerce. W styczniu 2020 roku operator otworzył swój pierwszy w Kijowie punkt odbioru w sklepie formatu ultra proximity, najmniejszym w sieci sklepie - o powierzchni 40 mkw.
Dyrektor sprzedaży Auchan, Natalia Pylypenko, powiedziała, że firma postawiła sobie ambitne plany, chce osiągnąć 15 proc. udziału w sprzedaży poza sklepami stacjonarnymi. – Zmierzamy w kierunku tego celu. Dziś osiągnęliśmy rentowność i nadal aktywnie się rozwijamy – dodała.
Auchan dąży do tego, aby objąć swoją usługą e-commerce cały kraj. Detalista chce dostarczać produkty nawet tam, gdzie nie będzie mógł otworzyć sklepów w najbliższej przyszłości.
Rozwój e-commerce będzie postępował również w Polsce, chociaż firma nie podaje zakładanych celów. Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska mówił w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl, że spora część klientów, z uwagi na koronawirusa, dokonała swoich pierwszych zakupów online, i biorąc pod uwagę wygodę tego kanału, będzie nadal go wybierać.
Podkreślił, że Auchan jest w bardzo dobrej sytuacji ponieważ swój sklep online uruchomił już prawie 10 lat temu, nieustannie inwestuje w rozwiązania e-commerce i je rozszerza. Podkreślił jednak, że plany strategiczne Auchan już dawno zakładały tego rodzaju rozwój. Auchan dąży do bycia graczem wielokanałowym, a kryzys przyspieszył jedynie działania firmy.
Francuski detalista wspólnie z InPostem rozpoczął testy lodówkomatów. Pilotażowy program, zapoczątkowany w maju 2020 r., objął dwa lodówkomaty dedykowane tylko Auchan i 6 maszyn współdzielonych zlokalizowanych w Warszawie i okolicach.
3