08.04.2021/00:05

Auchan wprowadza markę Decathlon do swoich polskich hipermarketów. Po pierwszych testach pora na rozwój konceptu [TYLKO U NAS]

Stoiska sieci Decathlon pojawiły się tej zimy w trzech hipermarketach Auchan działających w Warszawie. Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl testy wypadły na tyle pomyślnie, że w sezonie letnim firmy planują rozwijać wspólny projekt.

Koncept sklepu w sklepie jest realizowany przez Auchan i Decathlon już na kilku rynkach, m.in. we Francji, Rumunii, Polsce i w Ukrainie. Jednocześnie na rynku francuskim operator testował podobne projekty handlowe we współpracy z takimi markami jak Boulanger i Electro Dépôt. Jednocześnie sygnalizowano, że w hipermarketach mogą pojawić się także sklepiki marek Norauto czy Kiabi. Dopuszczano również współpracę z innymi dystrybutorami, którzy nie są bezpośrednią konkurencją dla Auchan.

Współpraca na polskim rynku jest nie tylko konsekwencją obranej przez grupę Auchan strategii na poziomie grupy, ale także efektem zmian na rynku hipermarketów oraz pandemii. Największe formaty handlowe szukają pomysłu na wzbogacenie i uatrakcyjnienie oferty, a tym samym ściągnięcie większej liczby klientów, przy jednoczesnym wykorzystaniu potężnej powierzchni sprzedażowej placówek wielkopowierzchniowych. W przypadku marki Decathlon, to szansa na uruchomienie nowego kanału sprzedaży, ale także ograniczenie strat związanych z zamknięciami sklepów w trakcie pandemii.

Paweł Krawczyk, dyrektor rozwoju Decathlon Polska wskazuje, że w związku z obecną sytuacją biznes operatora sieci sklepów sportowo-turystycznych mocno cierpi w wyniku kolejnych fal pandemii i związanych z nim ograniczeń w handlu. - Tylko w 2020 r. nasze sklepy były zamknięte przez ponad 100 dni handlowych – mówi Paweł Krawczyk.

I dodaje: - W trakcie ograniczeń handlu zdecydowaliśmy się na test rozwiązania jakim jest obecność wybranych produktów w innej sieci, która nie była objęta ograniczeniami.

W rezultacie, w ramach testów w wybranych sklepach Auchan pojawiło się kilkadziesiąt modeli produktów Decathlon, potrzebnych do uprawiania sportu w domu i na świeżym powietrzu. - Test ten pozwolił nam wykrystalizować możliwą formułę współpracy i będziemy kontynuować sprawdzanie możliwych rozwiązań także z ofertą dotyczącą sportów sezonowych uprawianych latem – wyjaśnia dyrektor rozwoju Decathlon Polska.

W okresie zimowym Auchan przeprowadził pierwsze testy oferty Decathlon w trzech sklepach Auchan w Warszawie. - Testy wypadły obiecująco, dlatego planujemy wprowadzić ofertę letnią Decathlon do ośmiu sklepów Auchan w Polsce - mówi Dorota Patejko, dyrektorka ds. komunikacji i zrównoważonego rozwoju w Auchan Retail Polska. 

Przedstawiciele Auchan nie zdradzają, czy są gotowi na podobne projekty, np. z operatorami elektromarketów lub marek odzieżowych, co robiły konkurencyjne Tesco kooperując z TK Max i Carrefour uruchamiając wewnątrz swoich hipermarketów placówki Media Markt w wersji convenience.

Przedstawiciel sieci Decathlon zapytany, czy firma rozważa współpracę z innymi operatorami detalicznymi wyjaśnia, że firma zawsze szuka nowych sposobów na udostępnianie sportu, nawet jeśli one są nieszablonowe. - Na ten moment nie wykluczamy współpracy z innymi partnerami – sygnalizuje Paweł Krawczyk. I dodaje, że Decathlon chce być przygotowany na możliwe warianty kolejnych ograniczeń w handlu.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • pablo 12.04.2021

    Ten sam właściciel zobowiązuje do działania :)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także