Auchan wprowadził nową usługę asystenta głosowego dla smakoszy win
Francuski detalista, we współpracy z Google Home, uruchomił nową usługę asystenta głosowego, który doradza konsumentom znad Sekwany w kwestii wyboru wina, w zależności id ich gustów, spożywanych potrwa czy stanu portfeli.
Nowa usługa została wdrożona w miejsce funkcjonującej od roku poprzedniej wersji – Mets&Vins – która została dobrze przyjęta przez konsumentów – wskaźnik satysfakcji użytkowników wyniósł 82 proc. Nowa wersja jest dostępna non-stop za pośrednictwem Google Home oraz aplikacji mobilnej Google Assistant. Zawiera informacje o ok. 1.200 odmianach win ze Starego i Nowego Świata, wraz z możliwością wyznaczenia kilku progów cenowych.
System został zaprojektowany w ten sposób, by satysfakcjonująco odpowiedzieć na dwa kluczowe pytania użytkowników:
Jakie wino pasuje do danej potrawy lub jaka potrawa pasuje do danego wina?
Jakie wino dobrać dla moich gości, zgodnie z ich upodobaniami?
Jak zapewnia sieć, wirtualny doradca działa płynnie i skutecznie. Konsument informuje maszynę, jaką potrawę zamierza podać, jaki kolor wina preferuje i jaki ma budżet. Asystent analizuje bazę danych i podpowiada odpowiednie wina.
– Technologia asystenta głosowego to krok w kierunku bardziej płynnego doświadczenia zakupowego konsumentów. W związku z tym nie ograniczamy usługi wyłącznie do kampanii Foires aux Vins. Jako detalista nowej generacji chcemy uczynić z asysty głosowej kluczowy element naszej strategii na rzecz odkrywania na nowo doznań zakupowych klientów – skomentowała Claire Koralewski, dyrektor ds. konsumentów i innowacji w Auchan Retail.
2