17.09.2015/20:20

Auchan zmienia szyld we Francji

Auchan coraz śmielej poczyna sobie w e­‑commerce. Detalista rozwija właśnie kolejny projekt online i wypożycza swój sklep internetowy innym dystrybutorom artykułów spożywczych.

Auchan inwestuje w e­‑commerce. Dlatego rozbudowuje systemy informatyczne oraz zmienia logotyp we Francji na Auchan.fr. Sieć chce w ten sposób naprowadzić konsumentów na sklep internetowy. Pierwsza placówka (12 000 mkw.) z nowym szyldem zacznie działać w październiku w Meaux. Nie zabraknie w niej nowatorskich rozwiązań, np. część stanowisk kasowych zostanie zastąpiona bezobsługowymi panelami dotykowymi. Jak poinformowała Valérie Vandeville, dyrektor marketingu francuskiego Auchan, firma będzie korzystać z różnych form sprzedaży. Oprócz klasycznych sklepów mają to być również zakupy z wykorzystaniem smartfonów, tzw. system Drive, a także internetowa strona Auchan.fr.
Według Benoît Merlauda z francuskiego magazynu „Linéaires” podejmowane ostatnio przez detalistę działania sugerują, że nie chce być on dłużej postrzegany jedynie jako sieć hipermarketów. Sieć ewoluuje w kierunku platformy łączącej różne kanały zakupowe.

Będzie mniej menadżerów

Szyld­‑domena ma się wpisywać w nową strategię Auchan, która zakłada, że personel będzie się bardziej angażował w pomoc klientowi. Pracownicy sklepów zyskają m.in. możliwość bieżącego rozpatrywania reklamacji, udzielania informacji na temat rabatów czy obniżania cen uszkodzonych produktów. Będą mogli swobodniej podejmować decyzje, bez konieczności kontaktowania się z kierownikiem działu. Sukcesywnie sieć będzie też zmniejszać liczbę menadżerów. Część ich zadań przejmą systemy elektroniczno­‑informatyczne. Jednym z nich ma być stale udoskonalana aplikacja My Auchan, pozwalająca klientowi na uzyskanie odpowiedzi na wiele pytań bezpośrednio w hipermarkecie lub poprzez połączenie z ogólnokrajowym numerem telefonu. Auchan ma być również bardziej otwarty na akcje dostawców prowadzone wewnątrz hipermarketów, np. pokazy kulinarne, będą też organizowane wycieczki konsumentów do zakładów produkcyjnych.

Witryna do wynajęcia

Interesującym pomysłem Auchan jest również to, że wynajmuje witryny online innym dystrybutorom. O ile wśród dostawców artykułów niespożywczych takie praktyki stają się coraz częstsze, o tyle w przypadku artykułów FMCG wciąż stanowią margines. Tymczasem francuski detalista na stronie Auchan.fr udostępnił przestrzeń firmom handlującym słodyczami i kawą. Pierwsza to normandzki producent czekolady Les Chevaliers d’Argouges, zaś druga – alzacka sieć palarni kawy Les Cafés Henri. Nietypowa kooperacja jest korzystna dla Auchan – z jednej strony bowiem poszerza swoją ofertę, z drugiej zaś strony zarabia na wynajmowaniu wirtualnej przestrzeni handlowej.
W Polsce Francuzi posiadają 86 hipermarketów. Zakupy internetowe są realizowane poprzez stronę AuchanDirect.pl, ale dostawy obejmują jedynie Warszawę i okolice. Odbywają się codziennie, a ich koszt jest stały i wynosi 19,90 zł.

(ZAT)

Wiadomości Handlowe, Nr 9  (148), Wrzesień 2015

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.