21.04.2020/10:54

Auchan znowu najtańszy. Ceny w e-grocery zbliżają się do średniej [KOSZYK ZAKUPOWY]

– Średnia wartość badanego przez nas koszyka zakupowego wzrosła rok do roku co prawda niezbyt drastycznie, ale tendencje rosnące są wyraźne dla większości sieci - nawet tych najtańszych. Największe skoki cenowe widać w kanale e-grocery. Należy wziąć pod uwagę, że pomiary cen do naszego marcowego badania pokryły się z terminem ogłoszenia pandemii koronawirusa, a więc i z boomem zakupów „na zapas”, ale jeszcze przed wprowadzeniem restrykcyjnych ograniczeń w handlu. Tę wyjątkową, kryzysową sytuację na rynku (zresztą nie tylko polskim, ale i w całym regionie) odzwierciedlą najprawdopodobniej wyniki badania za miesiąc – mówi Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM SFA.  

Badanie ASM Sales Force Agency obejmuje porównanie cen 50 produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z różnych kategorii, w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż online, jak i offline). Badanie przeprowadzane jest w dyskontach (Lidl i Biedronka), sieciach tradycyjnych (Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Kaufland, Tesco) oraz cash & carry (Makro i Selgros). Do zbiorowej kategorii e-grocery zaliczają się 4 sklepy online: frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl oraz szybkikoszyk.pl. Hybrydę sprzedaży stacjonarnej i internetowej reprezentują odpowiednio Auchan vs. Auchan Direct, E.Leclerc vs. E.Leclerc online, Carrefour vs. E-Carrefour oraz Tesco vs. Tesco e-zakupy.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • jamci 30.04.2020

    dodajcie info ze to artykul reklamowy (sponsorem Auchan) i bedzie spoko.

  • xxxx 22.04.2020

    Przecież ten koszyk, to jedna wielka ściema i zaniżanie cen produktów, które w nim są! Odpuśćcie te koszyki, bo tylko wprowadzają ludzi w błąd.

  • ABC 21.04.2020

    Auchan celowo obniża cenę produktów badanych w średnim koszyku bo później reklama idzie w świat, dodatkowo zapewnia ich tylko niewielką ilość. Wszystkie pozostałe produkty są droższe niż u konkurencji. To jest drogi sklep, trzeba być naiwnym żeby wierzyć takim danym

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.