Aż 75 proc. brand managerów chce szukać nowych wyzwań na rynku pracy
Według raportu pt. „Brand Managerowie w branży FMCG 75 proc. brand managerów jest gotowych na zmiany w swoim zawodzie - informuje newsrm.tv.
Dominującym czynnikiem mającym wpływ na ich decyzję, jest wysokość wynagrodzenia. Rynek cały czas się zmienia i kształtuje, co motywuje ludzi do zmian. Ponad połowa, bo 55 proc. respondentów deklaruje, że duże znaczenie ma dla nich work-life balance, czyli zachowanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym, a zawodowym.
41 proc. zaznacza, że duży wpływ na nich ma samochód służbowy, a 40 proc. możliwości przywódcze w budowie zespołu. Czynnikami wpływającymi na potrzeby zmian są, również awans lub też zmiana kategorii produktowej.
Niezadowolenie z obecnej pracy wpływa na podjęcie decyzji o jej zmianie. Branża FMCG od wielu lat jest jedną z tych, które rozwijają się najszybciej. Jest też najbardziej pożądaną branżą wśród studentów, jak i osób z doświadczeniem zawodowym.
Według badań przeprowadzonych przez zespół HRK FMCG Brand Managerowie są grupą zawodową, która stosunkowo często podejmuje decyzje o zmianie pracodawcy. Średni czas pracy Brand Managera w jednej firmie to 2 lata. Po upływie tego czasu pracownicy, którzy nie dostrzegają dla siebie możliwości rozwoju zawodowego, otwarcie komunikują chęć podjęcia nowych wyzwań.
8