25.11.2019/16:35

Biedronka: Firmy, które pracują z nami od 2004 r., nawet 13-krotnie zwiększyły obroty

– Pomagamy małym i średnim polskim firmom w rozwoju. Niektóre firmy, współpracujące z nami nieprzerwanie od 2004 r. zwiększyły sprzedaż nawet 13-krotnie. Aż 92 proc. naszego obrotu jest związane z polskimi dostawcami – mówiła Beata Jankowiak, członek zarządu i dyrektor marketingu Jeronimo Martins Polska, podczas Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji.

– Małe i średnie przedsiębiorstwa, z którymi współpracujemy, zwykle nie mają bardzo rozbudowanych struktur, co oznacza, że są w stanie produkować bardziej efektywnie i taniej, a jednocześnie bardzo szybko podejmują decyzje. Bardzo łatwo jest doprowadzić do sytuacji, w której od momentu powstania idei do wdrożenia produktu na półkę mijają 3 miesiące. Jest to coś trudnego do osiągnięcia w przypadku dużych firm. Małym firmom też jest po drodze z dużymi firmami, dlatego że zyskują stabilność – wyjaśniała Beata Jankowiak z JMP. – Gdybyśmy prześledzili losy przedsiębiorstw, które pracują z nami nieprzerwanie od 2004 roku, okazałoby się, że w tym czasie 13-krotnie zwiększyły swoje obroty. Jest to najlepsza odpowiedź na pytanie, dlaczego warto z nami współpracować.

Menedżerka zaprzeczyła powszechnie panującej opinii, że małe i średnie firmy nie mogą współpracować z tak dużą siecią, jak Biedronka. – Mamy 15 centrów dystrybucyjnych, można dostarczać towar do kilku czy jednego z nich, jeśli firma operuje na mniejszą skalę, wystarczy spełnić wszystkie standardy bezpieczeństwa i jakości produkcji. To jest jedyna bariera, która musi zostać pokonana, by zostać dostawcą do naszej sieci – zachęcała Beata Jankowiak.

Szefowa marketingu JMP przypomniała, że aż 92 proc. obrotu sieci pochodzi ze sprzedaży produktów związanych z polskimi dostawcami. Wyjaśniła też, że firma koncentruje się na działalności detalicznej, prowadzonej na poszczególnych rynkach przez odrębne podmioty, dlatego eksport polskich towarów nie osiąga zbyt dużych wartości. Sieć promuje natomiast ofertę lokalnych producentów.

– Niektórych dziwi fakt, że na trzech rynkach – w Portugalii, Polsce i Kolumbii – działamy w trzech zupełnie odrębnych organizacjach. Rzecz w tym, że my rozwijamy tych producentów, którzy są na lokalnych rynkach, nie skupiamy się na tym, żeby ich produkty eksportować do innych krajów, ponieważ uważamy, że najważniejsze jest rozwijanie lokalnej przedsiębiorczości – podsumowała Beata Jankowiak.

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • Dostawca 31.01.2020

    A może prześledzimy losy małych firm, które upadły dzięki decyzjom podejmowanych przez Celebrytkę z Logistyki?

  • Jan 26.11.2019

    Czy chiński Animex, Morliny są polskie? Czy duński Sokołów jest Polski? Czy amerykańskie Pudliszki są polskie? itd

  • Jarek6 25.11.2019

    Obroty może i zwiększyły , przychody też, ale dochody już niekoniecznie

  • 2man 25.11.2019

    To podajcie nazwy tych firm.. ZM Kania twierdzi jednak inaczej że Biedra ich wykończyła

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.