26.11.2019/07:59

Biedronka instaluje na potęgę kasy samoobsługowe

Do końca marca 2020 r. w 116 z 159 sklepów działających w regionie warszawskim zostaną zainstalowane kasy samoobsługowe. Biorąc pod uwagę fakt, że jeszcze kilkanaście miesięcy temu były obecnie jedynie w kilkunastu placówkach, a teraz są w kilkudziesięciu może oto oznaczać, że firma podjęła decyzję o szerokim wdrożeniu tego typu rozwiązań.

Rosnące koszty pracy i brak pracowników na rynku, a także próba poradzenia sobie z problemem jakim są kolejki, to główne przyczyny decyzji władz spółki Jeronimo Martins, do której należy Biedronka. Wpływu miały na nią także spadające koszty kas i coraz lepsze, bardziej przyjazne klientowi urządzenia oferowane przez producentów sprzętu. Wydaje się, że wraz z postępującą transformacją cyfrową i edukacją technologiczną sami konsumenci zaczynają doceniać tego typu rozwiązania.

Co ciekawe, w części sklepów sieci liczba kas samoobsługowych jest większa niż liczba kas tradycyjnych obsługiwanych przez kasjera. Przykładem takiej placówki jest świeżo otwarta Biedronka przy ul. Modlińskiej na północy Warszawy, która została wyposażona w siedem kas samoobsługowych i cztery standardowe.

Warto dodać, że nowy sklep wyposażony został w system wykrywania kolejek do kasy, który od zawiadamia obsługę gdy zaczynają się tworzyć.

Biedronka zarządza w Polsce siecią ponad 2950 sklepów, które działają w ponad 1100 miejscowościach. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

Dodaj komentarz

16 komentarzy

  • Klient 27.08.2020

    De fakto normalna obsługa ( w Biedronkach całodobowych) kończy się o 23:30. Po tym czasie kasy samoobsługowe są już wyłączane. Gdy zapytałem dla czego tak jest. Tłumaczono się, ze potrzebują jakiegoś resetu przed otwarciem o 00:00. Czy do tego resetu potrzebne całe pół godziny? Z szacunku do klienta mogliby umieścić widoczną informacje że samoobsługa jest tylko do 23:30. Coś tutaj chyba nie gra.

  • OMG 30.07.2020

    Tragedia te ich kasy,kilka razy musiałam SZUKAĆ kogoś z obsługi, bo robiąc wszystko dobrze nagle mi sie zacinała. Kompletnie nie rozumiem jaką funkcję ma spełniać ta waga, na którą trzeba odkładać produkty już zeskanowane ( przy tym właśnie głównie kasa zacinała się). W końcu chciałam zostawić te produkty i sobie pójść jak najszybciej. Efekt był taki,że stałam przy kasie samoobsługowej dłużej niż stałabym w kolejce do normalnej kasy.

  • Ewcia 30.07.2020

    Suuper, mądre decyzje

  • M. 22.07.2020

    Kasy samoobsługowe w Biedronce to tragedia. Ciągle się zacinają nawet jak klient robi wszystko dobrze. Na pewno nie przyspieszają obsługi wręcz przeciwnie blokują kolejki, bo kasjerka musi ciągle biegać do kasy samoobsługowej.

  • Antyrobot 02.07.2020

    Kasy samoobslugowe? Chyba tylko z nazwy, jak obsługa nie może ani na chwilę odejść do swoich obowiązków, bo ciągle ktoś prosi o pomoc.

  • Czarna 29.05.2020

    Super pomysł ,bo jak patrzę na te kasjerki lub kasjerów którzy skanują towar z prędkością wolniejszą niż żółw to szlak czlowieka trafia ,a tak pochodzę cyk cyk i po sprawie. Oby wszystkie sklepy tak miały.

  • gosc 13.02.2020

    niedlugo wogoke beda kasy bezzalogowe ! pojdziesz do sklepu i nikogo nie ujzysz ! zaplacisz jak robot i wyjdziesz ! a kase kto bedzie mial w kieszeni wlasciciele duzych sieci ! a reszta bedzie siedziec w chacie i szukac pracy ktorej niebedzie !!! jeszce z 2 lata i tak bedzie , koszty sobie obniza , ludzi nie zatrudnia !

  • Bastek 10.01.2020

    I bardzo dobrze ..nareszcie ..bo mamy już dość stania w kolejce z 4 produktami ..3 kasy normalnych i 4 automatyczne .. stoimy nie raz w 10 przy jednej kasie . oczywiście ..wszystkie inne zamknięte .. Wiadomo jak mniej klientów to Panie robią inną pracę .. kiedyś przyjrzałem się jak to wygląda ..jak zadzwoni dzwonek to dochodzi do kłótni która z pań ma podejść do klasy .. kiedyś było że 30 łudzi rozdzielili to na 3 kasy w jedynej stanęło że 7 w drugiej z 5 a w trzeciej z 8 pierwsza obrobiła się szybko .. Ludzie chcieli przejść .. Ale nie ..druga to samo .. poszedłem zobaczyć Gdzie pójdą ?!a no na magazynek .. stanęły w kupię i włączyły pogaduchy a Ty stój dalej .. później znowu doszły że 4 osoby do 1 kasy i tak miło spędzaj ze 20 min ..A teraz może się to. skończy

  • ter 01.12.2019

    Kasy samoobslugowe powinny tez byc gotowkowe.

  • ac_cobra 30.11.2019

    Jak Was wszystkich w pracy zastąpią roboty... to będziecie za darmo w MOPSie odbierać jedzenie

  • AW 28.11.2019

    Toshiba wypada lepiej. Chyba też Fujitsu. Nie wiem jak wypada z nowo zadebiutowaną propozycją Elzabu. NCR, jak tragiczny, to tylko najnowszy. W Tesco są starsze NCR-y które dla mnie wypadają lepiej. Kiedyś w niektórych porealowych Auchanach były jeszcze tragiczniejsze no-name'y, zbudowane z byle jakich części i bez obsługi Skarbonki. W nich były zbędne i awaryjne wagoskanery - po co, kiedy się tu produkty ważone z reguły etykietuje? Ale, chociaż sprawdzałem to w łódzkim Tulipanie, wymienili no-name'y na Toshiby.

  • Justus 27.11.2019

    Carrefour wlasnie ma tragiczne wadliwe wagoskanery. Ncr ma najbardziej niezawodne urzadzenia. Mysle ze Carrefour tez na nienprzejdzie bo we Francji tylko ncr jest w tej sieci.

  • Bidul 26.11.2019

    Nie w Carrefour są inne. W Biedzie są montowane NCRy i są gorsze.

  • Kaczor 26.11.2019

    Dobry pomysł o ile system i sprzęt będzie odpowiednio niezawodny. Do tego najlepiej ograniczyć płatności do transakcji bezgotówkowych, natomiast obsługę gotówki zostawić w kasach z kasjerem (np. 10 kas z czego 2-3 tradycyjne).

  • Jendrula 26.11.2019

    To są te same kasy, co w Carrefourze?

  • Amman 25.11.2019

    Szkoda, że wymieniają je na NCRy. Już miałem okazję testować i uważam, że są tragiczne i nieintuicyjne. Duży krok w tył...ale zapewne kasa w projekcie się zgadza.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.