Biedronka kupiła znicze na 1 listopada za 60 mln zł
Firma Polwax S.A. podpisała 5 września umowę z właścicielem sieci 2700 sklepów Biedronka spółką Jeronimo Martins Polska S.A. porozumienie określające warunki współpracy w ramach obwiązującej umowy sprzedaży produktów zniczy produkowanych na rzecz JMP w zakresie dostaw w 2016 roku.
Polwax S.A. i Jeronimo Martins Polska S.A. wykształciły praktykę, w ramach której corocznie prowadzone są przez strony negocjacje w przedmiocie określenia szczegółowych warunków współpracy na kolejny rok, w tym cen, wolumenów i wzornictwa, zaś w pozostałym zakresie odwołując się do umowy podstawowej tj. umowy sprzedaży z dnia 31 maja 2010 roku.
Niezależnie od powyższego w dniu 5 wrześnie zarząd Polwaksu podpisał z JMP odrębną umowę, w ramach której spółka dostarczać będzie na rzecz JMP w roku 2016 produkty zniczowe produkowane pod marką własną JMP. Szacowana łączna wartość obrotów wynikających z porozumienia i umowy wyniesie łącznie około 60 mln zł.
W ramach każdej z opisanych wyżej umów spółka zobowiązana jest do dostawy towarów do Centrów Dystrybucyjnych JMP na ryzyko i koszt Spółki.
Strony uzgodniły, że do czasu zakończenia realizacji dostaw produktów w 2016 roku, żadna z obu opisanych wyżej umów nie może zostać wypowiedziana przez żadną ze stron.
12