13.07.2020/12:35

Biedronka, Lidl i inne sieci handlowe odmrażają budżety reklamowe [BADANIE]

W pierwszej fazie pandemii wiele firm ograniczyło komunikację w mediach, co natychmiast przełożyło się na spadek znajomości reklam poszczególnych marek. Dane z badania YouGov BrandIndex, realizowanego cyklicznie przez agencję badawczą Inquiry pokazują, że ich aktywność w tym zakresie wraca do normy. 

Jeśli chodzi o sieci sklepów i restauracji, w kwietniu 2020 r. spadek znajomości reklam miał miejsce przede wszystkim w handlu specjalistycznym i gastronomii. Listę firm, które przodowały w tym zakresie otwierają Agata, McDonald's i KFC. Duże spadki odnotowały także marki Leroy Merlin i Decathlon. Jedyne firmy z branży, które się w tym okresie bardziej intensywnie reklamowały, to sieci z artykułami AGD/RTV (RTV Euro AGD, Media Expert, Neonet) oraz serwis pyszne.pl.

Trend spadkowy (choć mniej nasilony) kontynuowany był także w maju, a wskaźniki znajomości reklam były nadal dla wielu marek na minusie. Największe spadki (o -5 proc.) zanotowały w maju Lidl i Biedronka, które  znacznie zredukowały wydatki na media w porównaniu z analogicznym miesiącem rok wcześniej. Jednocześnie kilka firm zastosowało strategię odwrotną i postawiło na bardziej intensywną komunikację. Dotyczyło to m.in. sieci Agata, która niemal odrobiła straty z kwietnia (wzrost znajomości reklam o 9 proc.), a także sieci Kaufland i Żabka, wzrost  w obu przypadkach o 4 proc.) oraz Jysk (wzrost o 4 proc.). Podobny wzrost odnotowano dla marki Glovo, która niedawno weszła na polski rynek.

W czerwcu w branży widać już było wyraźne odbicie. Większość sieci detalicznych i gastronomicznych odmroziła budżety, a wskaźnik znajomości reklam wzrósł niemal we wszystkich przypadkach. Najsilniejszy zanotowały marki związane z remontami i wyposażeniem wnętrz (IKEA, Obi, Castorama). W pierwszej piątce znalazły się też Biedronka i McDonald’s. Jak podkreślają analitycy z agencji badawczej Inquiery do tej listy należy też dodać sieć Lidl, która wprawdzie nie znalazła się w pierwszej piątce, ale także zanotowała wyraźny wzrost. 
 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Relo 10.08.2020

    ciekawę jaką jeszcze reklame wymyślą spece od me? ostatnio całkiem fajnie im to wychodzi

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.