23.02.2017/09:47

Biedronka, Lild, Netto i Aldi znów zarobią

Dyskonty walczą ze sobą, ale i z całym rynkiem, odpowiadając już za 30 proc. sprzedaży – pisze „Rzeczpospolita”.

W Polsce działa około 3900 dyskontów, w tym roku przybędzie około 100 kolejnych. To niewiele, ale odpowiadają już za 30 proc. sprzedaży. A jeszcze dekadę temu było to zaledwie 10 proc. Żaden format nie rósł w Polsce z taką szybkością.

Jak wynika z danych Euromonitor International, dla „Rzeczpospolitej”, w tym roku obroty dyskontów mają wzrosnąć o 7 proc., czyli siedmiokrotnie więcej niż rynku. Gazeta szacuje, że w tym roku Polacy wydadzą w dyskontach około 65 mld zł.

„Rzeczpospolita” zauważa, że tempo wzrostu sprzedaży dyskontów robi tym większe wrażenie, że format ten spowolnił ekspansję. Obecnie Biedronka, Lidl, Netto i Aldi otwierają w sumie około 150 placówek rocznie, podczas gdy jeszcze kilka lat temu sama Biedronka otwierała 250-300 sklepów rocznie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.