28.10.2020/20:26

Biedronka mocno rośnie w trakcie pandemii. Polska napędza wyniki grupy Jeronimo Martins

Należąca do grupy Jeronimo Martins sieć sklepów Biedronka dobrze daje sobie radę w walce z pandemią i wyzwaniami jakie stawia przed dyskontami nowa rzeczywistość. Sprzedaż w polskich placówkach portugalskiego operatora rośnie o ponad 10 proc. napędzając wyniki całej grupy.

Sprzedaż sieci Biedronka (w walucie lokalnej) zwiększyła się w po 9 miesiącach 2020 r. o 10,3 proc., zaś w III kw. wzrost sięgnął 9,3 proc. Sprzedaż LfL wzrosła po trzech kwartałach o 7,2 proc., a w samym III kw. o 6 proc. Przychody sklepów w euro wzrosły o 6,4 proc. do 3,4 mld proc.

Biedronka zanotowała EBITDA na poziomie 913 mln euro, co oznacza wzrost o 5,7 proc. w stosunku do takiego samego okresu w roku poprzednim i 8,7 proc. przy stałym kursie wymiany. Marża EBITDA wyniosła 9,2 proc. wobec 9,4 proc. za 9 miesięcy 2019 r. W III kw. br. marża wyniosła 9,6 proc. w porównaniu do III kw. 2019 r.

W Polsce w II kwartale stopniowo znoszono środki ograniczające przepływ ludności, likwidowano tzw. lockdown. Od czerwca do końca września nie stosowano żadnych szczególnych środków zapobiegających rozprzestrzenianiu się skażenia w sektorze detalicznej sprzedaży żywności. „Ruch w sklepach był jednak mniejszy niż zwykle, ponieważ ludzie pracowali w domu i ograniczali swoją aktywność społeczną. Dynamika handlowa i przepływ operacji zostały dostosowane do niższej częstotliwości odwiedzin” – poinformowało Jeronimo Martins w raporcie.

Skonsolidowane wyniki całej grupy Jeronimo Martins po 9 miesiącach br. wzrosły o 3,9 proc. do 14,2 mld euro (6,6 proc. po stałym kursie wymiany), przy LfL na poziomie 3,5 proc. W III kw. br. firma zanotowała wzrost o 2,7 proc. do 4,9 mld euro (5,4 proc. po stałym kursie wymiany), przy wzroście sprzedaży LfL na poziomie 2,2 proc.

EBITDA grupy Jeronimo Martins po 9 miesiącach br. spadła o 1,9 proc. (przy wzroście o 0,3 proc. po stałym kursie wymiany) do nieco ponad 1 mld zł. W III kw. EBITDA wzrosła o 3.3 do 395 mln zł. Po 9 miesiącach zysk netto grupy spadł o 17,8 proc. do 219 mln euro. W III kw. grupa miała 115 mln euro zysku netto, o 11,2 proc. więcej niż przed rokiem.

- Sześć z pierwszych dziewięciu miesięcy 2020 r. było naznaczonych skutkami pandemii COVID-19. W tym okresie determinacja naszych zespołów i elastyczność naszych działań pozwoliły nam być zwinnymi i kreatywnymi – podsumował wyniki JM prezes grupy, Pedro Soares Dos Santos.

Jak podkreślił, uważa, że Jeronimo Martins jest dziś lepiej przygotowane do nowej rynkowej sytuacji niż sześć miesięcy temu. – Mam świadomość, że niepewność pozostaje nadal bardzo duża. Na okres świąteczny, tradycyjnie tak ważny dla handlu detalicznego, zwłaszcza w kategorii żywności, mogą mieć wpływ ograniczenia w mobilności i chęć oszczędności w niepewnych czasach. Ale jesteśmy na to gotowi – zapewnił.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Pracownik Etatu 29.10.2020

    Lepiej niech zaczną płacić pracownikom normalne pieniadze. Najbardziej narażona grupa społeczna a biedra daje im 2500 jak by w twarz napluł wstyd !

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także