28.03.2017/07:35

Biedronka poszerza markę własną Dada o żywność dla dzieci

Oferowana w sklepach sieci Biedronka marka własna Dada jest jedną z najpopularniejszych w kategorii produktów dla dzieci - nie tylko w samym dyskoncie, ale w całym kraju. Jednorazowe pieluszki pod tą marką mają ok. 40 proc. udziały w polskim rynku tego typu produktów (w 2014 r. udziały dochodziły nawet do 50 proc.). Od pewnego czasu Biedronka rozwija pod marką Dada nie tylko pieluchy, czy ofertę nawilżanych chusteczek higienicznych dla dzieci, ale także produkty spożywcze dla najmłodszych.

W wybranych sklepach sieci Biedronka można natknąć się na deserki jogurtowe Dada przygotowane na bazie mleka następnego. Produkt jest bezglutenowy i bogaty w witaminy i minerały. To ważny krok dla operatora i próba podboju niezwykle trudnego i wrażliwego rynku żywności dla najmniejszych konsumentów. Dotychczas pod brandem Dada sprzedawane były jednorazowe pieluszki dla dzieci, a także chusteczki dla najmłodszych. Wprowadzenie deserków mlecznych dla dzieci (od szóstego miesiąca życia) może być sygnałem, że po oswojeniu klientów z produktami premium pod marką własną, sieci handlowe szukają kolejnych obszarów do rozwoju produktów własnych.

To, że można to zrobić z sukcesem, pokazuje przykład potentata na tym rynku, czyli sieci Rossmann, która oferuje pod marką Babydream nie tylko deserki dla dzieci, ale także zupki i dania gotowe w słoiczkach (a nawet ciasteczka i płatki śniadaniowe).

Największy konkurent Biedronki, czyli sieć Lidl oferuje pod marką własną Dizzy dania dla najmłodszych, a dla trochę starszych napoje i soki. 

Już od pewnego czasu sieci handlowe tworzą marki dedykowane najmłodszym klientom. W ciągu ostatnich lat zrobiły to w Polsce m.in. Tesco (Tesco Loves Baby), czy Kaufland ( K-Classic Baby), lecz zwykle w ich ramach oferowane są kosmetyki, pieluszki, chusteczki oraz akcesoria, zaś rzadko są to produkty spożywcze (jeśli już, to dla starszych dzieci), a bardzo rzadko dla niemowląt.

Wprowadzenie przez Biedronkę na półki sklepów specjalistycznej żywności dla dzieci pod marką własną jest bardzo odważnym krokiem. Jeszcze kilka lat temu było to niemożliwe, ponieważ w tej bardzo specyficznej, bardzo wrażliwej kategorii produktowej, klienci ufali uznanym producentom, którzy gwarantowali jakość i bezpieczeństwo produktów, które później miały jeść maluchy. Biedronka wprowadzając deserki pod marką Dada pokazuje, że jest bardzo pewna siły swojej marki, i że zbudowała duże zaufanie klientów w stosunku do niej.

Warto spojrzeć także na rynek produktów (w tym żywności) dla dzieci w Polsce, którego wartość w 2015 r. osiągnęła 9,48 mld zł, co stanowiło wzrost o 4,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Jak wynika z analizy PMR „Rynek produktów dla dzieci w Polsce 2016. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2016-2021” prognozy dalszego rozwoju rynku są pozytywne i zostały skorelowane z prognozą kondycji całej gospodarki.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • ddd 27.03.2017

    hehe menago nutrici może sobie pogratulować heh

  • wazylina 27.03.2017

    i bardzo dobrze
    wszystkich którzy wykarmili JMD przez te wszystkie lata teraz wydymaja bo maja skale żeby zrobić każdy produkt
    zreszta zasłużyliście sobie na taki los

    czeka to jednego po drugim bez wazeliny... teraz będziecie częściej otrzymywać zapytania ofertowe na produkty 1:1 do waszych marek

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.