09.09.2020/14:04

Biedronka zainteresowana digitalizacją i e-commerce. Dyskontowa sieć dołącza do e-Izby

Jeronimo Martins, właściciel sieci dyskontów Biedronka, to najnowszy członek Izby Gospodarki Elektronicznej - organizacji zrzeszającej podmioty zainteresowane obszarem e-commerce. To wyraźny sygnał, że sprzedaż online traktowana jest przez Biedronkę jako priorytet na najbliższe lata.

Przypomnijmy, że w pierwszych tygodniach pandemii Biedronka nawiązała partnerstwo z firmą dostawczą Glovo, której kurierzy dostarczają z dyskontów sieci do domów klientów produkty zamówione przez internet. Usługa dostaw z Biedronki jest już dostępna w 21 miastach, można z niej korzystać rónież w niedziele niehandlowe. Biedronka w swoim e-sklepie na platformie Glovo oferuje ok. 1 tys. produktów, w tym m.in. warzywa i owoce, mięso, ryby i wędliny, pieczywo czy napoje.

Wygląda na to, że sieć rozwijana przez Jeronimo Martins nie zamierza na tym poprzestać i wiąże spore nadzieje z rozwojem w kanale online. Tylko w taki sposób można bowiem wytłumaczyć fakt dołączenia właściciela Biedronki do Izby Gospodarki Elektronicznej.

- Biedronka to nie tylko półki pełne wysokiej jakości towarów w przystępnych cenach, to także całe zaplecze technologiczne, które jest niezbędne do funkcjonowania tak rozwiniętej sieci handlowej jak nasza - mówi cytowana w komunikacie Beata Jankowiak, dyrektorka działu marketingu sieci Biedronka i członkini zarządu sieci. - Biedronka jest firmą innowacyjną, która aktywnie zmienia rzeczywistość cyfrową. Jestem pewna, że nasza wzajemna wymiana wiedzy i doświadczeń może przyczynić się do rozwoju usług cyfrowych w Polsce. Gospodarka oparta na wiedzy jest faktem, a my jesteśmy jej aktywnym uczestnikiem, dlatego stawiamy kropkę nad "i" dołączając do Izby Gospodarki Elektronicznej. Nasza współpraca ekspercka będzie z pewnością korzyścią dla całej branży digital w Polsce - dodaje przedstawicielka sieci.

Przypomnijmy, że rok temu w ramach Izby Gospodarki Elektronicznej wyodrębniona została tzw. Retailers Group. - Rozpoczęliśmy działania wspierające cyfrowo branże retail w zakresie strategicznym oraz legislacyjnym. Niewątpliwie kierunek grupy okazał się sukcesem - tłumaczy e-Izba.

- Przyłączenie Jerónimo Martins do grona firm zrzeszonych w Izbie Gospodarki Elektronicznej jest kolejnym krokiem w realizacji zaplanowanej na najbliższe lata strategii e-Izby - komentuje Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. - Jestem przekonana, że z tak silnym graczem wspólnie będziemy aktywniej rozwijać branżę sprzedaży spożywczej przez internet - dodaje.

Organizacja podkreśla, że jej misją jest "rozwój polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie". E-Izba tworzy też poradniki i raporty dotyczące branży e-commerce.

Członkami e-Izby są już m.in. Lidl, Allegro, CCC, Decathlon, Empik i RTV Euro AGD.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • MAF 09.09.2020

    No włąsnie - chyba zobaczymy za niedługo nowego lidera sprzedazy "E" i to w FMCG: od bułeczek po proszki do prania, kosmetyki, zieleninę itd.
    Brawo "B"

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także