13.08.2021/15:36

Biedronka utrzymała przewagę cenową i zwiększyła udziały w polskim rynku detalicznym o kolejne punkty procentowe

Biedronka utrzymuje przewagę cenową nie tylko nad hipermarketami, ale też nad konkurencyjnymi sieciami dyskontowymi. Portugalski detalista po raz kolejny przejął znaczący kawałek rynkowego tortu. Ana Luisa Virginia, CFO, Jeronimo Martins Group, podaje liczby.

– Jeśli chodzi o lukę cenową, na koniec drugiego kwartału 2021 r. nie widzimy znaczących zmian. Biedronka wciąż utrzymuje przewagę nie tylko nad hipermarketami – wynosi ona ponad 10 proc. – ale także nad konkurencyjnymi dyskontami. Jest to szczególnie ważne w przypadku żywności. Będziemy nadal inwestować w ceny, by jednocześnie zwiększać sprzedaż i nie tracić konkurencyjności na polskim rynku – przekonywała Ana Luisa Virginia, szefowa finansów Jeronimo Martins Group, podczas prezentacji półrocznych wyników finansowych grupy.

– W przypadku Biedronki, ale też naszych innych biznesów, w zarządzaniu koszykiem cenowym zawsze naszym priorytetem jest sprzedaż. Uważamy, że możliwe jest zwiększanie sprzedaży z jednoczesnym utrzymaniem poziomu rentowności – nie tylko dzięki działaniom na poziomie zakupów, ale także dzięki zwiększaniu efektywności kosztowej – wyjaśniała menedżerka.

– Naszym celem nie jest zwiększanie marży, staramy się tylko kompensować czynniki, które ją zmniejszają. Natomiast koncentrujemy się na przychodach, ponieważ przekonaliśmy się, że dzięki ich zwiększaniu możemy „rozwadniać” koszty i zarazem utrzymać atrakcyjność w oczach konsumenta – kontynuowała.

– W maju 2021 r. – to najnowsze dane, jakimi dysponujemy – Biedronka zwiększyła swoje udziały w polskim rynku o 1,7 p.proc. w porównaniu z majem 2020 r. – podała Virginia.

Jak relacjonowała analitykom, polski rynek detalu spożywczego bardzo się ostatnio zmienia – jedne sieci wychodzą z Polski, inne zwiększają swoją obecność.

– Jak wiemy, Tesco wycofało się z Polski, ostatnio pojawiły się pogłoski, że podobne kroki rozważa Carrefour. Z drugiej strony szybko rosną sieci dyskontowe, a także sieci proximity – funkcjonujące tu firmy starają się skorzystać z okazji, by zwiększać swoje udziały w rynku – przypomniała.

– W perspektywie dwóch-trzech lat rynek polski pozostanie bardzo atrakcyjny dla niektórych sieci, podczas gdy inne będą odczuwać rosnącą presję, szczególnie jeśli nie działają we właściwym formacie lub nie potrafią dostosować swojego formatu do oczekiwań polskich konsumentów – prognozowała Ana Luisa Virginia i podsumowała:

– Jak sądzę, Biedronka dowiodła, że potrafi stale ewoluować, podążając za potrzebami konsumentów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także