Biedronka vs. Dino, czyli dyskont wiejski kontra miejski. Analiza strategii lokowania sklepów obu operatorów
Choć Biedronka i Dino reprezentują ten sam segment rynku detalicznego, to strategia tych sieci w zakresie lokalizacji placówek jest zupełnie odmienna. Aż 58 proc. dyskontów pod logo Dino znajduje się na terenach wiejskich. Jak to wygląda w przypadku Biedronki?
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
Posiadasz subskrybcję? Zaloguj się.
-
Dostęp 30 dni19.99 zł - 30 dni
-
Prenumerata roczna WH Plus399.99 zł - 365 dni
- Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
- Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
- Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
- 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
- Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
- Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
- Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
- Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
2 komentarze
-
25.11.2021
Dino to nie dyskont :)
-
25.11.2021
Jest wiele czynników, które świadczą o irracjonalnej rozbudowie sieci Dino.
W Wielkopolsce, gdzie sieć się zagęszcza dochodzi do kanibalizmu obrotowego, gdzie w promieniu 1-4km przy niskim zagęszczeniu mieszkańców stawiane jest kilka sklepów tej sieci. Najlepiej wyliczyć sobie sprzedaż na m2 danej sieci i wtedy jest wszystko jasne.
5