13.12.2018/11:15

Biedronka wprowadza do oferty produkty marki własnej z certyfikatem Fairtrade

Czekolada gorzka zawierająca 95% kakao z linii premium to pierwszy produkt ze znakiem Fairtrade, który sieć Biedronka wprowadza w ofercie artykułów marki własnej. Dostępna będzie w ramach świątecznej akcji czasowej od 13 grudnia.

Nowa czekolada w ofercie sieci Biedronka charakteryzuje się prostym składem. Miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy i kakao o obniżonej zawartości tłuszczu stanowią 95% składu. Pozostałe składniki to cukier i ekstrakt z wanilii.

– Czekolada gorzka, która w składzie zawiera aż 95% masy kakaowej, to przekąska dla prawdziwych koneserów. Przyzwyczajeni jesteśmy do słodszych czekolad, podczas gdy nasza ma prawdziwie gorzki smak, a jej kolor zbliżony jest do czarnego. Wysokogatunkowe ziarno kakao, użyte do jej produkcji, pozyskiwane jest zgodnie ze standardami Fairtrade – największego systemu certyfikacji produktów sprawiedliwego handlu, o czym informuje umieszczony na opakowaniu znak Fairtrade Cocoa Program – mówi Kamila Sternicka, specjalista ds. jakości i kontroli marki własnej w Jeronimo Martins Polska.

Dzięki certyfikacji Fairtrade drobni producenci kakao uzyskują wyższe ceny skupu swoich plonów i dodatkową premię, którą mogą przeznaczyć na rozwój działalności lub realizację wybranych przez siebie projektów społecznych. Fairtrade zwalcza zjawiska pracy niewolniczej, przymusowej pracy dzieci i wszelkie formy dyskryminacji. Oprócz ochrony praw człowieka standardy Fairtrade regulują sposoby produkcji rolnej z poszanowaniem środowiska naturalnego.

– Decyzja Biedronki o wprowadzeniu do oferty czekolady marki własnej z certyfikatem Fairtrade zasługuje na szczególną uwagę. Dzięki obecności sieci praktycznie w całej Polsce – zwłaszcza w mniejszych miejscowościach – znacznie więcej konsumentów zyska łatwy dostęp do produktów z certyfikatem Fairtrade – mówi Tomasz Makowski, Key Account Manager Fairtrade Polska. – To ważny krok na drodze do budowania zrównoważonego modelu handlu, który uwzględnia potrzeby producentów surowców, firm i konsumentów. Dodając tę czekoladę do świątecznego prezentu, nie tylko sprawiamy przyjemność obdarowywanej osobie, ale jednocześnie przyczyniamy się do poprawy losu drobnych producentów kakao z odległych krajów, jak Ghana czy Wybrzeże Kości Słoniowej – podsumowuje

W ofercie sieci Biedronka znaleźć można także inne, certyfikowane produkty marek własnych w różnych kategoriach, m.in. ryby świeże, mrożone, przetworzone oraz konserwy rybne marki Marinero z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC oraz herbaty marki Remsey z certyfikatem Rainforest Alliance (RFA). Od stycznia br. sieć rozwija także markę goBio, w ramach której proponuje artykuły spożywcze z unijnym logo rolnictwa ekologicznego, potwierdzającym, że zostały one wytworzone zgodnie ze ścisłymi przepisami unijnymi dotyczącymi ochrony środowiska i dobrostanu zwierząt i są pod tym kątem systematycznie sprawdzane.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.