21.05.2019/11:08

Biedronka wprowadzi tradycyjną ladę z obsługą do 70 sklepów do końca 2019 r. [TYLKO U NAS]

Należąca do spółki Jeronimo Martins Polska sieć sklepów Biedronka zdecydowała się na rozwój kolejnego konceptu handlowego - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Operator wprowadza do kolejnych placówek lady tradycyjne z obsługą, które oferują klientom świeże wędliny, mięsa i sery. Do końca tego roku operator chce je mieć nawet w 70 lokalizacjach.

Pierwsze pilotaże tzw. lad tradycyjnych z obsługą sieć Biedronka przeprowadziła już ponad cztery lat temu. Sieć testowała ten koncept handlowy w kilkunastu sklepach m.in. w Warszawie. Wyniki stoisk wypadły dobrze, ale według nieoficjalnych informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl mocno kanibalizowały sprzedaż produktów pakowanych (wędlin i mięsa), zabierały także cenne metry kwadratowe, którą sklepy mogły przeznaczyć pod sprzedaż innych kategorii. Poza tym generowały dodatkowe koszty związane z koniecznością zatrudniania przeszkolonych pracowników.

Między innymi z tych powodów rozwój projektu wyhamował. Część stoisk zlikwidowano, jednak w niektórych sklepach lady z obsługą pozostały i stały się bazą do dalszej analizy potencjału projektu. W ostatnich latach operator wprowadzał ten koncept w dokładnie wyselekcjonowanych lokalizacjach.

Tym, co ostatecznie zadecydowało o decyzji Biedronki, by na nowo rozwinąć projekt, była zauważalna zmiana potrzeb klientów sklepów - zaczęli oni doceniać dostęp do świeżych produktów z lady i fachowej obsługi.

Dla Biedronki stoisko ze świeżymi mięsami, wędlinami i serami to także szansa na ściągniecie do sklepów dodatkowej grupy klientów, dla której tego typu oferta jest kluczowa, ponieważ kojarzy się z jakością i świeżością oferowanego produktu.

- Jako lider rynku uważnie śledzi oczekiwania klientów i stale rozwija swoją ofertę. Wprowadzamy i testujemy różne rozwiązania wpływające pozytywnie na komfort i satysfakcję z zakupów. Jednym z takich działań jest sprzedaż mięsa, wędlin i serów z lady tradycyjnej – mówi Ewa Micińska-Kochanowska, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Jeronimo Martins Polska S.A.

Lady instalowane są w wybranych nowych i modernizowanych sklepach sieci. W zależności od placówki wielkość lady wynosi od 6 do nawet 20 metrów – w największych sklepach. Liczba produktów jest dostosowana do potencjału danego sklepu i potrzeb klienta.

Jak wskazują przedstawiciele Biedronki do najpopularniejszych produktów mięsnych sprzedawanych w ramach lady należą schab z kością i bez, filety z piersi kurczaka. Klienci są zainteresowani również oferowanym przez nas mięsem wołowym wysokiej jakości.

- Dzięki temu rozwiązaniu wychodzimy naprzeciw potrzebom klientów preferujących wędliny i mięsa sprzedawane na wagę, nawiązujemy do tradycji – tłumaczy Ewa Micińska-Kochanowska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.