12.12.2019/09:24

Biedronka z rekordowym wzrostem wydatków reklamowych

Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, w okresie od stycznia do końca października zwiększył wydatki reklamowe w mediach tradycyjnych aż o 34,5 proc. względem tego samego okresu minionego roku - wynika z wyliczeń portalu wirtualnemedia.pl opartych na danych Kantar Media.

Nakłady Biedronki na ten cel wyniosły niemal 430 mln zł wobec 320 mln zł rok wcześniej. Należy jednak podkreślić, że mowa jest tutaj o cenach cennikowych (netto, bez rabatów), bo tylko takie dane są dostępne.

Dzięki temu Jeronimo Martins awansowało na siódme miejsce w rankingu największych reklamodawców mediów tradycyjnych. Na pierwszym miejscu uplasował się Aflofarm (1,7 mld zł), na drugim sieć Lidl (732 mln zł, wzrost o 18 proc. rok do roku), a na trzecim Ferrero Polska (534 mln zł).

Jak zauważają wirtualnemedia.pl, niemal wszyscy liderzy rankingu zwiększyli w tym roku swoje wydatki reklamowe w mediach tradycyjnych. Wyjątkiem jest firma Natur Produkt Zdrovit, w której przypadku spadek przeznaczonych na ten cel środków finansowych jest nieznaczny.

W omawianym okresie firmy najmocniej zwiększyły nakłady finansowe na promocję w telewizji (16,2 proc.) i w radiu (13,6 proc.); spadły natomiast wydatki reklamowe w gazetach (-2,7 proc.) i outdoorze (-3,5 proc.). Statystyki nie uwzględniają internetu.

Warto podkreślić, że najnowsza kampania marketingowa Biedronki (Świeżoznawcy) wystartowała w pierwszych dniach listopada, a zatem wydatki reklamowe z nią związane nie zostały uwzględnione w powyższym zestawieniu. Oznacza to tym samym, że również w skali pełnego roku można się spodziewać, że wzrost wydatków JMP utrzymany zostanie na wysokim poziomie.

źródło: wirtualnemedia.pl

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.