Biedronka z większą marżą operacyjną
W pierwszej połowie br. Biedronka zanotowała wzrost marży operacyjnej Ebitda na poziomie 7 proc. Przed rokiem wyniosła ona 6,8 proc. Odsetek ten jest największy wśród sieci handlowych należących do grupy Jeronimo Martins. W portugalskich supermarketach Pingo Doce utrzymała się ona na poziomie 4,7 proc., zaś w halach cash&carry Recheio wzrosła z 4,8 do 5 proc. W przypadku całej grupy odnotowano zwiększenie marży operacyjnej z 5,5 do 5,6 proc.
Poprawienie marży Ebitda było możliwe dzięki wzrostowi sprzedaży like-for-like oraz rygorystycznemu nastawieniu do kosztów zarządzania firmą. Centrala operatora Biedronki podkreśliła, że w najbliższych miesiącach zamierza utrzymać dyscyplinę wydatków w strukturach grupy i skoncentrować się na dążeniu do rentowności. - Wynik sieci Biedronka potwierdził, że zmiana strategii tej sieci polegająca na koncentracji na czerpaniu zysków z rosnącego obszaru handlu spożywką okazała się skuteczna – stwierdziły władze firmy JM.
Sieć Biedronka zanotowała w pierwszej połowie br. wzrost zysku operacyjnego Ebitda o 7,3 proc. w euro. W ujęciu złotówkowym wskaźnik ten zwiększył się aż o 13,3 proc. Jak ujawniły władze Jeronimo Martins, łącznie w okresie styczeń-czerwiec br. Ebitda grupy zwiększyła się o 6,8 proc. do poziomu 388 mln euro.
W pierwszej połowie br. sprzedaż porównywalna w sklepach Biedronka mierzona w złotych wzrosła o 8,8 proc. Przychody sieci wyniosły w tym okresie 4,67 mld euro, podczas gdy rok wcześniej sięgały 4,49 mld euro.
12