02.08.2016 / 09:47
StoryEditor

Biedronka z większą marżą operacyjną

Sklep Biedronka na warszawskim Wilanowie. (fot. materiały własne)
W pierwszej połowie br. Biedronka zanotowała wzrost marży operacyjnej Ebitda na poziomie 7 proc. Przed rokiem wyniosła ona 6,8 proc. Odsetek ten jest największy wśród sieci handlowych należących do grupy Jeronimo Martins. W portugalskich supermarketach Pingo Doce utrzymała się ona na poziomie 4,7 proc., zaś w halach cash&carry Recheio wzrosła z 4,8 do 5 proc. W przypadku całej grupy odnotowano zwiększenie marży operacyjnej z 5,5 do 5,6 proc.

Poprawienie marży Ebitda było możliwe dzięki wzrostowi sprzedaży like-for-like oraz rygorystycznemu nastawieniu do kosztów zarządzania firmą. Centrala operatora Biedronki podkre...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 84% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.07.2025 / 14:55
StoryEditor
Kultowy producent owoców w puszkach bankrutuje. Firma ze 130-letnią tradycją nie wytrzymała ceł na stal i rozwoju marek własnych
Amerykański gigant spożywczy Del Monte Foods złożył wniosek o upadłość, wskazując na zmieniające się preferencje konsumentów jako główną przyczynę problemów finansowych

Amerykański gigant spożywczy Del Monte Foods złożył wniosek o upadłość, wskazując na zmieniające się preferencje konsumentów jako główną przyczynę problemów finansowych. Jak informują media, firma liczy, że proces ten umożliwi jej restrukturyzację i nowy start pod nowym właścicielem.

Del Monte – ponad 130 lat historii w przemyśle spożywczym

Del Monte działa na rynku od 1892 roku, specjalizując się w produkcji owoców konserwowych. W XX wieku firma stała ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.06.2025 / 20:42
StoryEditor
Polacy dostali Oskara za wódkę i pokonali Francuzów. Światowy sukces polskiej destylarni w San Francisco
Na zdjęciu: Sebastian Wojtalak (wyższy blondyn) i Paweł Patrzałek, założyciele destylarni Sedina w Szczecinie

Szczecińska trzykrotnie filtrowana wódka Sedina, produkowana lokalnie na Pomorzu Zachodnim, zdobyła złoty medal w prestiżowym konkursie "2025 San Francisco World Spirits Competition". Sukces butikowej szczecińskiej destylarnia Sediny to dowód na to, że świat docenia polskie rzemiosło i jakość.

Konkurs "2025 San Francisco World Spirits Competition", to najważniejsze i najbardziej cenione wydarzenie branży spirytusowej na świecie – powszechnie uznawane za odpo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. lipiec 2025 03:40