21.10.2016/21:58

Biedronka zanotowała ponad 10-proc. wzrost sprzedaży w III kw.

Biedronka notuje świetne wyniki za trzy kwartały 2016 r. Sprzedaż największej sieci handlowej w Polsce wzrosła o 9,9 proc. (w walucie lokalnej), w tym w ostatnim kwartale o imponujące 10,2 proc. O 8,7 proc. (8.5 proc. w III kw. br.) urosła sprzedaż like-for-like (LFL).

Wszystkie sieci handlowe należące do Grupy Jeronimo Martins zanotowały w ostatnim kwartale mocny wzrost, dzięki czemu sprzedaż grupy po 9 miesiącach br. wzrosła o 5,5 proc. (9,3 proc. po stałym kursie wymiany walut) zaś EBITDA o 6,7 proc. do 627 mln euro. Marża EBITDA wyniosła 5,8 proc. Zysk netto  grupy Jeronimo Martins po pierwszych III kw. 2016 r. wyniósł 502 mln euro wobec 252 mln euro rok wcześniej. Sprzedaż całej grupy wzrosła o 5,5 proc. do ponad 10,73 mld euro., zaś jej sprzedaż LFL wzrosła 6.5  proc. (6,9 proc. w III kw.).

Sprzedaż Biedronki wzrosła o 9,9 proc. (w walucie lokalnej), w tym o III kw. o 10,2 proc. Sprzedaż LFL wzrosła o 8,7 proc. (8.5 proc. w III kw. br.). Przychody Biedronki na koniec września wyniosły 7,16 mld euro (o 4,8 proc. rdr).

Sprzedaż w sklepach Pingo Doce (bez paliwa) wzrosłą o 5 proc (6,3 w III kw. br.), zaś LFL o 1,1 proc. (w tym 2,6 w III kw. r.).

Hurtownie Recheio zanotowały wzrost o 5.5 proc. (7.6 proc. w III kw., a sprzedaż LFL urosła o 4,4 proc. (5.9 proc. w III kw. br.) Zysk netto Jeronimo Martins zwiększył się o 12 proc. do 266 mln euro.

- Wyniki za 9 miesięcy br. potwierdziły słuszność realizowanej przez nas strategii i utwierdziły nas, że zrealizujemy założone na ten rok cele - powiedział komentując wyniki spółki Pedro Soares dos Santos, prezes i CEO Grupy Jeronimo Martins.

Dodał jednocześnie, że: -  Biedronka w ciągu ostatnich miesięcy kontynuowała zwiększanie wartości i zróżnicowania swojej oferty, co było widoczne w rosnącej wartości przeciętnego koszyka zakupowego.

Nakłdy inwestycyjne Grupy Jeronimo Martins wyniosły w ciągu dziewięciu miesięcy br. 295,1 mln euro, z czego wydatki na Biedronkę wyniosły 126 mln euro, czyli około 43 proc. 

W pierwszych dziewięciu miesiącach roku Biedronka otworzyła 50 sklepów, a zamknęła 17. Na koniec września sieć liczyła 2700 sklepów.  sieć kontynuuowała program modernizacji sklepów i w ciągu trzech ostatnich kwartałów przeprowadziła remodeling placówek w 145 lokalizacjach.

Na poziomie Grupy, nakłady inwestycyjne nie powinny w br. przekroczyć 550 mln euro.

Grupa podkreśla słuszność obranej strategii, która skupia się na preferencjach konsumentów oraz wzroście przychodów. Jednocześnie wyjaśnia, że sieci należące do grupy działają w trudnych warunkach konkurencyjnych oraz ekonomicznych (deflacja). Jednak firma chce kontynuować dotychczasowy kierunek rozwoju wzmacniając pozycję na każdym z rynków poprzez bycie cenowym liderem i rozwijając ofertę.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Britcom5 23.10.2016

    2700 Biedronek ma sprzedaż 7,1 mld i to jest 70% obrotów całej grupy. Ale tylko 404 sklepy Pingo mają sprzedaż 2,6 mld co stanowi 37% polskiego oddziału. Średnio sklep Pingo ma 2,5 większe przychody od Biedronki. Powierzchnia handlowa biedronki jest 4 razy większa niż Pingo. Wniosek : Biedronka nie jest takim Mocarzem.

  • ERA 22.10.2016

    Widać 500+ im służy.....

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.