28.07.2016/05:54

Biedronka zwiększa dynamikę wprowadzania do sklepów marek własnych

Należąca do grupy Jeronimo Martins sieć Biedronka zwiększyła dynamikę wprowadzania na półki swoich sklepów nowych produktów w ramach marki własnej o ponad 28 proc. O ile w pierwszej połowie ub.r. lider polskiego handlu wprowadził na rynek 177 towarów private label, o tyle w tym samym okresie tego roku debiutów tych było aż 247.

Więcej oferty w ramach marki własnej pojawiło się także w należących do operatora Biedronki portugalskich supermarketach Pingo Doce. Do placówek tych pomiędzy styczniem a czerwcem br. wprowadzono 136 nowych towarów, podczas gdy w analogicznym okresie ub.r. było ich 94. Odwrotną tendencję w pierwszym półroczu br. zanotowano jedynie w sieci hal cash & carry Recheio, gdzie debiutów pod marką własną było zaledwie 48, czyli o ponad 100 proc. mniej niż przed rokiem.

Władze grupy JM ujawniły, że produkty oferowane w Biedronce pod marką własną mają już 44 proc. udziału w całości sprzedaży tej sieci. Zwróciły uwagę, że marka własna jest jednym z filarów strategii dyskontera, a wiele towarów spod znaku private label „stało się w ostatnim czasie referencją w swoich kategoriach”. Przypomniały, że w ramach konkursu „Consumer Choice of the Year 2016” aż 46 produktów marki własnej Biedronki zostało wyróżnionych tytułem „Produkt Roku”. - W ciągu ponad 20 lat swojej aktywności nawiązaliśmy długotrwałą współpracę z lokalnymi dostawcami, u których nasza sieć kupuje ponad 90 proc. sprzedawanych w swoich sklepach produktów – napisała w raporcie za pierwszą połowę br. grupa Jeronimo Martins.

Od stycznia do czerwca br. całkowita sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła łącznie o 9,8 proc., sięgając poziomu 4,67 mld euro.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.