06.11.2019/13:40

Black Friday po polsku: nadal nie korzystamy z tylu okazji

Polacy chcą korzystać ze zniżek podczas Black Friday, ale na razie wydają w tym dniu równowartość od 145 do 205 dolarów – podaje Picodi.com. Z kolei z badania przeprowadzonego przez Smartscope wynika, że 68 proc. osób chce skorzystać z okazji zakupowych w ostatni weekend listopada.

Na tle innych krajów Polacy wypadają blado. Z analizy Picodi.com wynika, że najwięcej, bo aż 515 dolarów, wydawali średnio w 2018 r. Amerykanie. Kanadyjczycy przeznaczali na zakupy 488 dolarów, a w Europie z wyprzedaży najchętniej korzystają Brytyjczycy, którzy wydają średnio 399 dolarów. Polscy konsumenci pozostają również w tyle za Niemcami, którzy na Black Friday przeznaczają 239 dolarów.

W Polsce na listopadowe wyprzedaże więcej wydają mężczyźni niż kobiety. Panowie deklarują zakupy na poziomie 205 dolarów, a Panie kupują za 145 dolarów. 

W Stanach Zjednoczonych sprzedaż w Black Friday wzrasta w porównaniu do dziennej średniej z całego roku aż o ponad 2000 proc.  Świetne wzrosty są osiągane również w krajach europejskich, choćby w Wielkiej Brytanii i Niemczech, gdzie wynoszą one odpowiednio 1700 i 2400 proc.

Z badania przeprowadzonego przez Smartscope na zlecenie RTV Euro AGD wynika, że zdecydowana większość Polaków (95 proc.) zna już termin Black Friday, a aż 68 proc. (o 9 proc. więcej niż w ub.r.) planuje zrobić zakupy podczas tegorocznego Czarnego Piątku, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online.

Osoby dokonujące zakupów podczas Black Friday to zazwyczaj łowcy okazji, którzy czekają na dobre oferty w sklepach (63 proc. badanych), a aż 34 proc. osób oszczędza wcześniej, aby tego dnia zrobić zakupy taniej. Wśród produktów, które Polacy zamierzają kupić w atrakcyjnej czarnopiątkowej ofercie najczęściej wskazywane są ubrania, obuwie, kosmetyki i elektronika użytkowa.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • piotrek 06.11.2019

    "Na tle innych krajów Polacy wypadają blado."
    Może dlatego, że oferty wyglądają blado? I często przed 50% obniżką jest 25% podwyżka? Albo w promocji są dosłownie pojedyncze sztuki produkt.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.