04.08.2022/12:44

Bricomarché z nowym konceptem sklepu. Sieć odtwarza w nim cykl życia projektu remontowego

Sieć supermarketów Bricomarché działającą w segmencie „dom i ogród” wprowadza nowy koncept placówek handlowych. Jego głównym wyróżnikiem jest ścieżka odpowiadająca cyklowi życia projektu remontowego. W nowej odsłonie będą otwierane wszystkie placówki spod szyldu Bricomarché w Polsce.

Nowy koncept Bricomarché powstał we współpracy z firmą doradczą PricewaterhouseCoopers. Podstawową zmianą, jaką wprowadza, jest zupełnie nowy układ, zaprojektowany tak, by przeprowadzać klienta przez kolejne działy analogicznie do kolejnych etapów remontu.

Sklep w nowej odsłonie będzie podzielony na 6 obszarów: strefa sezonowa, inspiracje, technika i instalacje, materiały wykończeniowe, narzędzia do pracy oraz sprzątanie i AGD. Zachowane przy tym zostaną dwie niezależne misje zakupowe – zagospodarowanie ogrodu i materiały budowlane, które zyskają większą powierzchnię zarówno w środku, jak i na zewnątrz obiektu.

Zanim zaprojektowano ostateczny układ sklepu, sieć przeanalizowała wszystkie 56 rodzin produktowych w swojej ofercie.

Spośród nich wybrano 8 najważniejszych dla klientów: elektronarzędzia, gospodarstwo domowe, płytki, stolarka, farby, plener, nawozy i środki ochrony oraz kwiaciarstwo. 

Nowa ścieżka klienta jest zgodna z kluczowymi powiązaniami rodzin produktowych i ma budować przewagę konkurencyjną sieci. Wśród pozostałych udogodnień są m.in. przestronna ekspozycja sezonowa, optymalne oświetlenie, funkcjonalny układ regałów oraz czytelna nawigacja po sklepie.

Ważną część stanowić będzie strefa hobby, a produkty dla pasjonatów znajdą się w najbardziej atrakcyjnych miejscach, jak również zwiększą swoją obecność przy kasach. Wnętrze sklepu w nowym koncepcie zyska nowoczesną formę, zgodną z aktualnymi trendami aranżacyjnymi.

– Pracę nad nowym konceptem zaczęliśmy od analizy obecnych trendów, zarówno na rynku polskim, jak również największych rynkach zagranicznych. Materiał, jaki zebraliśmy, okazał się kopalnią wiedzy oraz praktycznych rozwiązań, które postanowiliśmy wdrożyć w naszych sklepach. Stworzyliśmy układ sklepu, po którym klient będzie poruszał się naturalnie, a nasz koncept nazwaliśmy konceptem opowiadającym historię – mówi Jacek Paszke, Prezes sieci Bricomarché w Polsce.

Intuicyjny układ w nowej odsłonie sklepu Bricomarché prezentuje pełną ofertę i podkreśla jej atrakcyjność, gwarantując klientom wygodę i łatwość zakupów. Badania przeprowadzone przez Bricomarché w sklepie testowym potwierdzają, że koncept został dobrze przyjęty przez klientów, a najbardziej doceniają w nim czytelność prezentowanej oferty.

Bricomarché pracuje obecnie nad 4 nowymi formatami sklepów o powierzchni 1000, 1500, 2000 oraz 3200 mkw. Trwają przygotowania do uruchomienia ergonomicznych obiektów dopasowanych do potencjału każdej lokalizacji oraz jej otoczenia konkurencyjnego. Nowe placówki będą charakteryzować się niskimi kosztami eksploatacji oraz łatwością rozbudowy.

Bricomarché intensywnie się rozwija, umożliwiając właścicielom prowadzenie nowoczesnych biznesów. Obecnie sieć liczy 181 placówek, a w planach są kolejne otwarcia, w tym re-otwarcia pod szyldem Bricomarché niezależnych sklepów działających dotychczas jako biznesy rodzinne polskich przedsiębiorców. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także