21.11.2013/09:59

Browary mocno inwestują w reklamę

W ciągu trzech kwartałów br. browary wydały na promocję blisko 418 mln zł.

Łączne wydatki na reklamę piwa zwiększyły się o 20 proc. w porównaniu do ub.r. – podaje „Rzeczpospolita”. Średni koszt reklamy sprzedanego hektolitra piwa wyniósł 1200 zł. Największa kwota została przeznaczona na promocję marki Żywiec (52 mln zł wobec 45 mln zł przed rokiem). Na drugim miejscu, z wydatkami na poziomie 41 mln zł, znalazła się Warka (także Grupa Żywiec), a na trzecim Tyskie – marka Kompanii Piwowarskiej. W reklamę inwestowały też mniejsze browary – np. Namysłów zwiększył w tym roku wydatki marketingowe czterokrotnie, a Lubelskie Browary Perła – dwukrotnie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.