18.07.2018/13:15

Całodobowy dostęp najważniejszą zaletą e-sklepów w opinii polskich internautów

56 proc. wszystkich badanych osób deklaruje kupowanie online. Zakupy w Internecie mają ogólnie dobry wizerunek wśród kupujących. Są one przede wszystkim oceniane jako wygodne i nieskomplikowane, ale także jako mniej czasochłonne i tańsze niż zakupy w sklepach tradycyjnych. Co ważne, ocena zakupów online ogólnie poprawiła się w porównaniu do poprzedniego pomiaru – wynika z raportu firmy Gemius „E-commerce w Polsce 2018”.

54 proc. kupujących online deklaruje, że robi swoje zakupy na polskich serwisach/stronach internetowych. Takie strony są szczególnie częściej wybierane przez osoby do 35 roku życia, z wyższym wykształceniem i deklarujące dochód na gospodar­stwo domowe powyżej 2000 złotych.

W serwisach zagranicznych kupuje 23 proc. badanych, częściej są to osoby najmłodsze (15-24 lat), ale także osoby z wyższym wykształceniem, deklarujące dochód na gospodarstwo domowe powyżej 5000 złotych oraz mieszkańcy największych miast.

Dostępność przez całą dobę jest zdecydowanie najsilniejszym czynnikiem motywującym aktualnych użytkowników do kupo­wania online. Aż 87 proc. badanych wskazało właśnie ten element jako najważniejszy.

Kupujący online jednoznacznie preferują możliwość płacenia za pomocą szybkiego serwisu płatności, a w kwestii dostarcze­nia towaru dostawę kurierem bezpośrednio do domu lub pracy. Niższe koszty dostawy i niższe ceny są elementami, które zostały uznane za najbardziej motywujące do zwiększenia częstotliwości zakupów online.

Dla połowy badanych niski koszt dostawy oznacza, że jest ona darmowa. Niemal co piąty badany deklaruje, że po wprowadzeniu zakazu handlu w niedzielę będzie więcej kupował online. Długi czas oczekiwania na dostawę produktu, natrętne reklamy oglądanych wcześniej produktów oraz wysokie koszty dostawy to trzy najczęściej wymieniane elementy, które badani wska­zywali jako problemy napotkane podczas zakupów online.

Źródło: E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.