23.03.2017/12:14

Carrefour będzie kontynuował inwestycje w centra handlowe

W 2016 roku Carrefour inwestował w zwiększanie wartości posiadanych w Polsce aktywów. To odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, a także najemców poszukujących na rynku dobrych i sprawdzonych lokalizacji, które oferują nową jakość zakupów. Także w bieżącym roku sieć nie zamierza zwalniać tempa inwestycji.

Na zakończenie 2016 roku Carrefour zarządzał w Polsce 20 centrami handlowymi o łącznej powierzchni najmu 230 tys. mkw. Spółka na przestrzeni czterech kwartałów minionego roku zakończyła kompleksową modernizację 8 centrów handlowych oraz rozpoczęła modernizację kolejnych kilku obiektów ze swojego portfolio. W 2016 roku Carrefour przedłużył lub podpisał ponad 280 umów najmu na łączną powierzchnię ponad 38 000 GLA oraz nawiązał współpracę z nowymi markami, takimi jak: Costa Coffee, Briju, KiK, Tatuum, czy Greenpoint.

Galeria Morena i inne inwestycje z 2016 r.

W 2016 roku Carrefour poddał renowacji łącznie 7 centrów handlowych. Najważniejszą inwestycją była rozbudowa gdańskiej Galerii Morena. Modernizacji poddane zostały również obiekty zlokalizowane między innymi w Jastrzębiu Zdroju, Tczewie czy w Łodzi. Zyskały one nowy wizerunek, ich wnętrza zostały kompleksowo odświeżone, a oferta handlowo-rozrywkowa wzbogacona. Łącznie w 2016 r. firma zainwestowała w renowację i otwarcia sklepów kwotę 265 mln zł.

– Od 2014 roku poddano renowacji 15 centrów handlowych z portfela aktywów firmy w Polsce. Centra te zyskały nowy wizerunek, nowoczesność i niezbędny komfort, pomimo tego że należą one do pierwszej lub drugiej generacji centrów handlowych, które rozwijały się w Polsce na przestrzeni ostatnich dekad. Nowe elewacje, nowe marki i usługi, nowoczesne powierzchnie wspólne, rozwój rekreacji, oferty kulinarnej i kawiarni czy dbałość o komunikację on-line ze społecznością centrów, stały się ważnymi elementami tego programu rewitalizacyjnego. Klienci docenili te zmiany, potwierdzając to poprzez rosnącą liczbę odwiedzin w galeriach Carrefoura. Najważniejszym projektem, który został zrealizowany w 2016 roku, było zakończenie rozbudowy i modernizacji Galerii Morena w Gdańsku. Wzrost odwiedzin galerii przekroczył 30%. W kolejnych latach firma zamierza kontynuować inwestycje w modernizacje pozostałych centrów handlowych. Głównym celem w najbliższym czasie jest ukończenie projektu centrum Metropolitan Outlet w Bydgoszczy – poinformował Ronan Martin, Wiceprezes, Dyrektor ds. Ekspansji i Centrów Handlowych Carrefour Polska.

20 maja 2016 r. Galeria Morena, będąca największą inwestycją Carrefour w 2016 roku, została otwarta dla klientów. Dzięki rozbudowie i modernizacji Galeria Morena zyskała ponad 13 000 m kw. Klienci obiektu mają obecnie do dyspozycji 80 sklepów popularnych i lubianych marek, nowoczesny food-court połączony z odkrytym, przestronnym tarasem z funkcją wypoczynkową, fitness club, najnowocześniejsze w Trójmieście kino Cinema 3D, a także wewnętrzne strefy zabaw dla dzieci. Dostępna jest także innowacyjna aplikacja mobilna z licznymi funkcjami. Galeria przeszła również proces całkowitego repozycjonowania – zmianie uległ system identyfikacji wizualnej, w tym logo, oraz strategia marketingowa obiektu. O sukcesie inwestycji świadczy wzrost odwiedzin Galerii, który przekroczył 30%.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.